Du har väl inte tänkt att reparera din bil på CMS Groups verkstad? Då gör du klokt i att tänka efter en gång till. Här kan du läsa om konsumenter som blivit ruinerade efter att ha lämnat in sin bil på CMS Groups verkstad.
Bolaget försöker nu dölja sitt välförtjänt dåliga rykte bland konsumenter. Detta gör CMS Group genom att starta upp bloggar på olika stora sajter i hopp om att de ska komma före negativa omdömen när man söker på företaget på nätet. Men eftersom bolaget inte är seriöst så spelar det ingen roll vilken stor sajt det är. Här kan man hitta en av alla bloggar som CMS Group driver nu.
Sajten beskriver sig själv: BlackPlanet.com is the Worlds largest free African-American online community where Black women and Black men meet.
Det låter som en seriös plattform för CMS Group att pusha ut sitt budskap ifrån.
måndag 23 maj 2011
tisdag 17 maj 2011
Köp inte bil hos CMS Group
CMS Group har lurendrejeri inskrivet i sin affärsidé och det är därför vi har så många fall att rapportera om på sajten, liksom man ständigt hamnar hos ARN och andra myndigheter. Nu kan vi läsa om hur Jimmy har blivit blåst på sina utlovade däck som det går att läsa om CMS Group omdömen.
Vi kan bara avråda alla som går i tankar på att köpa bil att vända sig till CMS Group för att slippa bekymmer. Minns även de otal av blåsningar som fanns rapporterade mot CMS Group på konsumentsajten Rejta.se innan detta censurerades.
En läsare som har forskat lite mer i detta tror att det är oseriösa företaget Searchminds som hjälpt CMS Group att få kundernas omdömen censurerade på internet. Läsaren har kollat på det spam som Searchminds och CMS Group dränker internetforum med i förhoppning på att resultaten ska komma över de negativa kundomdömen som CMS Group hela tiden drar på sig. Läs följande svenska:
---
CMS Group jobbar med CMS Group, CMS, Delar, Bilar och Verkstad. De brinner för att alltid leverera det där lilla extra när du väljer att bli kund hos dem. Med dem som partner blir framtiden lite ljusare!
Den ständiga utvecklingen av personalens kunskap inom CMS Group, CMS, Delar, Bilar och Verkstad, gör CMS Group till ett flexibelt och nytänkande företag.
Till CMS Group kan alla vända sig som vill ha hjälp med CMS Group, CMS, Delar, Bilar och Verkstad. Vill ni nå era affärsmässiga mål så kan CMS Group hjälpa er idag. De hjälper er oavsett om ni är en stor eller liten kund.
---
Är det någon som skådat en större klichékavalkad?
En bilkund som vill nå sina affärsmässiga mål? En bilkund som får en ljusare framtid ihop med CMS Group?
Vi kan bara avråda alla som går i tankar på att köpa bil att vända sig till CMS Group för att slippa bekymmer. Minns även de otal av blåsningar som fanns rapporterade mot CMS Group på konsumentsajten Rejta.se innan detta censurerades.
En läsare som har forskat lite mer i detta tror att det är oseriösa företaget Searchminds som hjälpt CMS Group att få kundernas omdömen censurerade på internet. Läsaren har kollat på det spam som Searchminds och CMS Group dränker internetforum med i förhoppning på att resultaten ska komma över de negativa kundomdömen som CMS Group hela tiden drar på sig. Läs följande svenska:
---
CMS Group jobbar med CMS Group, CMS, Delar, Bilar och Verkstad. De brinner för att alltid leverera det där lilla extra när du väljer att bli kund hos dem. Med dem som partner blir framtiden lite ljusare!
Den ständiga utvecklingen av personalens kunskap inom CMS Group, CMS, Delar, Bilar och Verkstad, gör CMS Group till ett flexibelt och nytänkande företag.
Till CMS Group kan alla vända sig som vill ha hjälp med CMS Group, CMS, Delar, Bilar och Verkstad. Vill ni nå era affärsmässiga mål så kan CMS Group hjälpa er idag. De hjälper er oavsett om ni är en stor eller liten kund.
---
Är det någon som skådat en större klichékavalkad?
En bilkund som vill nå sina affärsmässiga mål? En bilkund som får en ljusare framtid ihop med CMS Group?
onsdag 11 maj 2011
CMS Group förstörde bil
CMS Group inkompetens som bilmekaniker blev dyrt för en Renaultägare som hade hoppats att CMS Group kunde något om bilar.
CMS Group hade struntat i att utföra kamremsbytet på ett korrekt sätt, så att konsumenten drabbades av kostnader på över 35 000 kronor! CMS Group lämnade konsumenten helt i sticket och ville inte ta sitt ansvar (vilket vi rapporterat om som en röd tråd i CMS Groups filosofi vid ett stort antal tillfällen). Läs mer om CMS Group verkstad här.
Detta har vi rapporterat om innan. Vad som är väldigt kul är att fallet snabbt blev ett av Fairshoppings mest upprörande fall. CMS Group försökte totalblåsa kunden på alla håll och kanter och folk krävde svar, närmare bestämt över 100 st läsare klickade för som sympati. Ett rekord på sajten. Men nu är antalet uppe i 331 konsumenter som håller med konsumenten att ärendet är uselt hanterat av CMS Group!
331 konsumenter, och denna ökning på bara några månader.
Detta på ett ganska gammalt ärende, men folk vill ha rättvisa och då spelar det ingen roll att fallet inte är purfärskt.
Internet försvårar helt enkelt för oseriösa företag att fortsätta blåsa folk utan att de har en chans att få reda på hur tidigare kunder har lurats.
CMS Group hade struntat i att utföra kamremsbytet på ett korrekt sätt, så att konsumenten drabbades av kostnader på över 35 000 kronor! CMS Group lämnade konsumenten helt i sticket och ville inte ta sitt ansvar (vilket vi rapporterat om som en röd tråd i CMS Groups filosofi vid ett stort antal tillfällen). Läs mer om CMS Group verkstad här.
Detta har vi rapporterat om innan. Vad som är väldigt kul är att fallet snabbt blev ett av Fairshoppings mest upprörande fall. CMS Group försökte totalblåsa kunden på alla håll och kanter och folk krävde svar, närmare bestämt över 100 st läsare klickade för som sympati. Ett rekord på sajten. Men nu är antalet uppe i 331 konsumenter som håller med konsumenten att ärendet är uselt hanterat av CMS Group!
331 konsumenter, och denna ökning på bara några månader.
Detta på ett ganska gammalt ärende, men folk vill ha rättvisa och då spelar det ingen roll att fallet inte är purfärskt.
Internet försvårar helt enkelt för oseriösa företag att fortsätta blåsa folk utan att de har en chans att få reda på hur tidigare kunder har lurats.
onsdag 4 maj 2011
Lurad av CMS Group
Ett av de sökord som växt mest under månaden är "Lurad av CMS Group" "Lurad CMS Group" etc. När man googlar det hittar man till CMS-bloggen och ser att man är i alltför stort sällskap bland mängder av blåsta kunder.
Vad som är ännu mer spännande är att den största ökningen står "CMS group blogg" "CMS Group blog" och varianter på detta för. Dvs folk som tidigare varit här eller hört talas om vårt upplysningsarbete om att man till varje pris ska hålla sig ifrån CMS Group. Vår återkommande besökarskara växer alltså vilket är väldigt kul. Utav besöksstatistiken verkar detta till en del bestå av konkurrenter. I princip alla verkstadsbolag av rang i Göteborg besöker bloggen och det är måhända en del av konkurrentanalysen.
Folk som googlat "CMS Group" står fortfarande för mycket sökordstrafik till sajten, vilket är positivt eftersom det förmodligen rör sig om nyfikna människor som funderar på att anlita bolaget efter CMS Groups oärliga reklamkampanjer.
Vi tackar er alla läsare för förtroendet och hoppas att ni fortsätter länka till oss och tipsa om oss till bekanta, kollegor och familj.
Vad som är ännu mer spännande är att den största ökningen står "CMS group blogg" "CMS Group blog" och varianter på detta för. Dvs folk som tidigare varit här eller hört talas om vårt upplysningsarbete om att man till varje pris ska hålla sig ifrån CMS Group. Vår återkommande besökarskara växer alltså vilket är väldigt kul. Utav besöksstatistiken verkar detta till en del bestå av konkurrenter. I princip alla verkstadsbolag av rang i Göteborg besöker bloggen och det är måhända en del av konkurrentanalysen.
Folk som googlat "CMS Group" står fortfarande för mycket sökordstrafik till sajten, vilket är positivt eftersom det förmodligen rör sig om nyfikna människor som funderar på att anlita bolaget efter CMS Groups oärliga reklamkampanjer.
Vi tackar er alla läsare för förtroendet och hoppas att ni fortsätter länka till oss och tipsa om oss till bekanta, kollegor och familj.