De många missnöjda kunderna till CMS Group har nu blivit ett omfattande problem för Göteborgs mest nonchalanta bilverkstad. Hur vet vi det?
När man söker på CMS Group på nätet, vilket många kunder till företaget idag gör, så kan man hitta Reco med omdömen om CMS Group. Snittbetyget på CMS Group är bland de sämsta som omdömessajten har.
Och eftersom allt fler söker på information om ett företag på nätet, så blir ett sådant negativt betyg på sikt ett problem då man tappar en vaken kund då och då som kollar efter innan.
Så långt är allt ganska logiskt. Men nu har en representant för CMS Group spammat omdömessajten och skrivit på alla negativa kommentarer (flera år gamla fall) "tråkigt, men det här ska vi lösa".
CMS-bloggen fick följande via mail.
"Blev för ett år sedan rövknullad av CMS Group och deras chef Kim som jag hade kontakt med efter de klantat sig. Kul att Kim van der Star (måste vara samma "stjärna"?) skrivit att det är tråkigt att jag är missnöjd, men att vi nu skall lösa problemet, med tanke på att det var ett år sedan. Ännu roligare är det att han var den som var mest rabiat och ställde ultimatum när man inte ville betala. Det är alltså bara rent skitsnack och spel för galleriet i hopp om att besökare på Reco där jag gjort min recension ska tro att företaget och personen som signerat är seriös. Men de är bara ett gäng bilmekare som vill luras och jag hoppas att ni tar upp detta försök från bilfirman att syssla med PR"
Det ska bli intressant att se vilka mer insatser CMS Group ska ta till för att städa undan sin smutsiga byk, kanske anlita fler kriminella partners? Fejkat positiva omdömen?
fredag 26 augusti 2011
onsdag 10 augusti 2011
CMS Group samarbetar med dömd brottsling
Vi har tidigare berättat att CMS Group har så många lurade kunder som är så pass missnöjda att de tar sig tid att ranka företaget dåligt på konsumentsajter på nätet. Och vi har berättat att de anlitat företaget Searchminds för att försöka gömma undan de negativa recensionerna av CMS Group så att de kan fortsätta lura folk. Detta i sig är inte olagligt, även om ett seriöst företag aldrig hade befunnit sig i den situationen att man behövde gömma undan konsumenters åsikter.
Men ett intressant tips har inkommit till redaktionen om det samarbete CMS Group har med företaget Searchminds. CMS Group har ännu en gång omgett sig med skumma och dömda personer istället för att anlita ett riktigt företag. Sökmotorföretaget ägs av en dömd person som sedan blev fälld för ofredande som denna artikel beskriver.
Det hela är troligen ett mycket aktivt samarbetsval. Searchminds rykte är vid en snabb sökning väldigt skamfilat och inget som ett seriöst företag inte kollar upp innan. Vi har tidigare också skrivit om hur CMS Group (förmodligen efter Searchminds tips) öppnat bloggar på t ex afroamerikanska sexforum som blackplanet.com, läs det gamla inlägget här. Något som skulle fått varningsklockorna att ringa hos vilket normalt företag som helst, men för CMS Group verkar devisen vara "ändamålet helgar medlen" - och då är det viktigare att negativa konsumentupplevelser göms undan så att fler kan luras och mer pengar kan tjänas in, än att man jobbar ihop med dömda brottslingar och bloggar på afroamerikanska dejtingforum.
Men ett intressant tips har inkommit till redaktionen om det samarbete CMS Group har med företaget Searchminds. CMS Group har ännu en gång omgett sig med skumma och dömda personer istället för att anlita ett riktigt företag. Sökmotorföretaget ägs av en dömd person som sedan blev fälld för ofredande som denna artikel beskriver.
Det hela är troligen ett mycket aktivt samarbetsval. Searchminds rykte är vid en snabb sökning väldigt skamfilat och inget som ett seriöst företag inte kollar upp innan. Vi har tidigare också skrivit om hur CMS Group (förmodligen efter Searchminds tips) öppnat bloggar på t ex afroamerikanska sexforum som blackplanet.com, läs det gamla inlägget här. Något som skulle fått varningsklockorna att ringa hos vilket normalt företag som helst, men för CMS Group verkar devisen vara "ändamålet helgar medlen" - och då är det viktigare att negativa konsumentupplevelser göms undan så att fler kan luras och mer pengar kan tjänas in, än att man jobbar ihop med dömda brottslingar och bloggar på afroamerikanska dejtingforum.