Signaturen "Besviken" har skrivit om sin negativa erfarenhet av CMS Group.
"Lämnade in bilen för reparation och efter en vecka har felet på bilen kommit tillbaka igen. Det visade sig att mekanikern bara bytte säkringen och inte åtgärdade själva felet på bilen. Snacka om att göra det lätt för sig. Billigt var det verkligen inte heller."
Det är med andra ord välbekanta kompenenter i CMS Groups sätt att handha bilar vi stöter på:
Okunnighet om hur man lagar bilar.
Ta hutlöst betalt.
Det går inte längre att räkna på fingrarna antal fall vi har läst om där CMS Groups mekaniker låtsas laga bilen där det sedan visar sig att man inte haft en aning om vad felet är utan försökt med nån "quick-fix" så att det ska gå att ta rejält betalt, eftersom felet ser avhjälpt ut för kunden. I synnerhet det här med att byta säkring verkar vara ett standardförfarande som CMS Groups okunniga mekaniker har höga tankar om.
Läs fler omdömen om CMS Group här.
tisdag 27 september 2011
söndag 25 september 2011
CMS Groups bilmekaniker hånar lurade kunder
Hur mycket tid och kraft CMS Group än lägger på att utge sig för att vara ett seriöst företag så lyser skojarfasaden alltid igenom. Det märks nu i de hånfulla svar som lurade kunder har fått på olika bedömningssajter.
På sajten Fairshopping har CMS Group nu valt att lägga en kommentar i de klagomål som kommer från kunder som lurats av bolaget. Vi har tidigare berättat att man valt att skriva på Reco.se efter att CMS Group fått dåliga betyg på service och bilförsäljning. Att man valt att lägga in kommentarer beror på att allt fler kollar upp företag på nätet innan de anlitar dem.
Ett beteende som är förödande för oseriösa företag som CMS Group, som är beroende av att nya kunder strömmar till och inte har en aning om alla som har negativa erfarenheter av bolaget.
Genom att skriva "Vi bryr oss om era synpunkter" så hoppas CMS Group ge ett seriöst intryck, trots alla negativa omdömen. Men Fairshoppings läsare slår bakut mot det hån som de lurade kunderna utsätts för genom denna genomskinliga manöver.
Signaturen BadJoke skriver "Hmm, lite bättre svar kunde man väl givit när man nu har haft 1103 dagar på sig att tänka över det..."
En annan medlem på sajten skriver "Vilket dåligt svar. Ni kunde väl åtminstone besvarat det aktuella fallet."
Det ironiska här är att företagets kommentar har fått 1 av 5 i betyg. Det innebär att företagets svar att försöka verka seriösa, fick lika dåligt betyg som gamla kunder ger bolaget för de tjänster CMS Group utger sig för att kunna; bilservice.
På Reco.se var det Kim van der Star som för några timmar bytt blåstället mot tangentbordet och försökte ge intryck av att vara seriös, men han råkade svara på klagomål där han själv var den som lurat kunden. På Fairshopping är det istället Christoffer Hallberg som satt titeln "Marknadsansvarig" bakom sitt namn.
CMS Group-bloggen har därför föreslagit att ovanstående ska få ett jumbopris för sina marknadsföringsinsatser vid sidan av det tvivelaktiga bilmekandet i Marknadskronan. Förslag på pris är att låta före detta kunder köra jumbopristagarnas bil med lika stor vördnad som kunderna fått från CMS Group.
fredag 2 september 2011
Seriös bilverkstad i Göteborg?
Kära läsare, det går bra nu! Inte för Göteborgs oseriösa bilverkstad CMS Group, men för vår konsumentblogg som lyfter fram fall där CMS Group lurat sina kunder.
Och det är viktigt att betona eftersom det är ni läsare som bidrar till materialet. Så här mycket ökar trafiken på bara en månad.
Ni som tipsade om t ex CMS Group-ägarnas alla konkurser har således lagt en pusselbit i förståelsen för varför CMS Group agerar så oseriöst, det är helt enkelt inte beteende de upprepat om och om igen historiskt.
Och det är roligt att vi har så många som söker på bloggen och redan vet om att den finns. När vi kollar på de ord som folk sökt på för att komma till sajten gör det oss nyfikna. Denna månaden finns som vanligt många som sökt på
CMS Group blogg
Men även sökord som:
CMS Group svarta blogg
Liknande sökord som verkar komma från insatta branschfolk finns en rad olika.
Vilka är ni läsare? Vad har ni hört? Är CMS Group ett allmänt skämt i branschen, som vi konsumenter inte känner till (förrän det är för sent)? Skriv oss gärna ett mail på adressen här till höger och berätta vilka ni är eller vad ni vet!
Och det är viktigt att betona eftersom det är ni läsare som bidrar till materialet. Så här mycket ökar trafiken på bara en månad.
Ni som tipsade om t ex CMS Group-ägarnas alla konkurser har således lagt en pusselbit i förståelsen för varför CMS Group agerar så oseriöst, det är helt enkelt inte beteende de upprepat om och om igen historiskt.
Och det är roligt att vi har så många som söker på bloggen och redan vet om att den finns. När vi kollar på de ord som folk sökt på för att komma till sajten gör det oss nyfikna. Denna månaden finns som vanligt många som sökt på
CMS Group blogg
Men även sökord som:
CMS Group svarta blogg
Liknande sökord som verkar komma från insatta branschfolk finns en rad olika.
Vilka är ni läsare? Vad har ni hört? Är CMS Group ett allmänt skämt i branschen, som vi konsumenter inte känner till (förrän det är för sent)? Skriv oss gärna ett mail på adressen här till höger och berätta vilka ni är eller vad ni vet!
CMS Group i samarbete med "rättshaverist"
Vi har tidigare skrivit om hur bekanta CMS Group är med rättsprocesser. Flera konkurser, stämningar från kunder etc etc. Nu skriver SEO-branschen om CMS Groups partner Searchminds, som CMS Group anlitat för att gömma undan fd kunders negativa omdömen på nätet så att fler kunder kan luras utan att känna till företagets dåliga rykte.
SEO-branschen anser att metoderna som Searchminds använder för att t ex gömma undan negativa skriverier och ersätta träffbilden på Google med spam som ofta består av konstgjorda positiva skriverier.
Detta fick CMS Groups partner att se rött, och bolaget har nu stämt SEO-branschen. Detta följs upp med kreditupplysningar och annat som ska få SEO-branschen att sluta skriva negativt om Searchminds.
Och om vi får gissa så är det inte sista gången vi får tillfälle att skriva om CMS Group och trassel med rättvisan, som beror på att man lurat kunder. Någon som vågar betta emot?
SEO-branschen anser att metoderna som Searchminds använder för att t ex gömma undan negativa skriverier och ersätta träffbilden på Google med spam som ofta består av konstgjorda positiva skriverier.
Detta fick CMS Groups partner att se rött, och bolaget har nu stämt SEO-branschen. Detta följs upp med kreditupplysningar och annat som ska få SEO-branschen att sluta skriva negativt om Searchminds.
Och om vi får gissa så är det inte sista gången vi får tillfälle att skriva om CMS Group och trassel med rättvisan, som beror på att man lurat kunder. Någon som vågar betta emot?