fredag 22 februari 2013

CMS Groups dåliga kundservice

Vi har sedan bloggens start tipsat våra läsare om att läsa på om CMS Group på befintliga sajter där omdömen om företag kan ges.

Rejta.se var en av de sajterna som, föga förvånande för kunder som hittat hit, var full av negativa skriverier om CMS Group. CMS Group gjorde därför som flera andra företag som inte kan hantera kunders klagomål, de bad Rejta.se stänga ner och skriva recensioner. CMS Group-bloggen var dock beredd på ett sådant enkelt knep och tog därför kontinuerligt printscreens på de omfattande negativa skriverier som bolaget fick.

Läs gärna om dessa här.

Nu har CMS Group sagt till Rejta att upprätta ett konto igen, men att rensa bort alla dåliga skrivelser först. Det har inte dröjt länge innan klagomålen börjar komma in. Läs kundernas klagomål på CMS Group.
Taktiken är denna gång att bemöta varje negativ recension med att fejka en positiv. Arbetet leds av Kim van der Star, men denna verkar redan ha tröttnat på att skriva plattityder om CMS Group. För nu får riktiga kundomdömen stå kvar.
Tänk om CMS Group hade varit lika kreativa på att skriva fejkade positiva inlägg om sitt eget företag, som de är påhittiga när det gäller på vilka sätt de kan lura kunderna - då hade Rejta-sajten sett helt annorlunda ut.