De missnöjda kunderna som besöker bilverkstaden på åskvädersgatan och råkar ut för att få sina bilar förstörda blev för mycket för CMS Group.
Därför har de nu återigen förmått (troligen betalat) rejta.se att ta bort de negativa omdömen som haglar in mot bolaget.
Länken till inlägget fanns i förra inlägget, men nu möts man av ett felmeddelande.
Eftersom vi vet att CMS Groups ägare är hängivna följeslagare till bloggen visste vi att de skulle censurera de negativa omdömena, och det var därför vi tog en printscreen i förra inlägget så att den användare som tagit sig tid att förmedla till presumtiva konsumenter vad deras erfarenhet av CMS Group var, inte skulle ha gjort det förgäves.
För även om CMS Group sett till att inlägget censurerats på rejta.se hann det, bara på den korta tid det tog att få bort det, klickas vidare från denna blogg till rejta.se ett tresiffrigt antal besökare. Och inlägget finns fortfarande kvar här med fullständig text och kommer alltid att finnas kvar för alla efterföljande besökare. Det kan CMS Group aldrig ändra på.
torsdag 28 november 2013
tisdag 5 november 2013
Skadeverkstaden CMS Group lurar sina kunder
Verkstaden CMS Group har länge försökt tysta ner alla negativa skriverier bolaget råkar ut för när de missköter sina kunder. På sajten Rejta.se har bolaget lyckats köpa bort alla kundomdömen så att den ensidigt negativa men utav kunder återgivna bilden av företaget tagits bort. Snittbetyget har varit 1,0 på en skala 1-5.
Men, eftersom ägarna håller på och trixar med olika bolagskonstellationer för att undvika stämningar och kunna göra konkurser, så har det nu utav misstag dykt upp ett CMS Group-företag som kan recenseras på Rejta.se.
Eftersom länken snarast kommer att tas bort, så har vi tagit en printscreen och återger omdömet härnedan:
Såhär skriver användaren FD Kund:
Varning
Men, eftersom ägarna håller på och trixar med olika bolagskonstellationer för att undvika stämningar och kunna göra konkurser, så har det nu utav misstag dykt upp ett CMS Group-företag som kan recenseras på Rejta.se.
Eftersom länken snarast kommer att tas bort, så har vi tagit en printscreen och återger omdömet härnedan:
Såhär skriver användaren FD Kund:
Varning
Jag fick bilen vandaliserad en fredagskväll för
några år sen och blev då bogserad till skadeverkstaden ho CMS Group
(Åskvädersgatan). Jag var beroende av bilen för att att kunna ta mig
till till jobbet så jag var naturligtvis intresserad av att så snabbt
som möjligt få veta hur lång tid det skulle ta. Försökte flera gånger få
kontakt med någon på CMS, men hänvisades till mekanikern som antingen
inte svarade eller som bara sa att han skulle återkomma utan att göra
det. Efter flera turer fram och tillbaka och med lååång tid utan bil
fick jag då fakturan i början av september och hoppades innerligt att
det skulle vara slutet på det hela. Att de hade lämnat kvar hinkvis med
glassplitter under/i baksätet och inne i bagageluckan kunde jag leva med
eftersom det var nåt jag kunde fixa själv. Däremot var det några
detaljer jag inte var nöjd med så det blev en vända till på verkstad i
mitten av oktober. Dumt nog passade jag på att utföra en service
samtidigt (som jag naturligtvis fick betala själv). Jag betalade när jag
hämtade ut bilen och hoppades att det skulle vara ett tråkigt men
avslutat kapitel, men döm om min förvåning när det dimper ner en faktura
för detta jobba i slutet av januari. Efter lång kontakt med kundservice
så fick jag besked om att det var ett misstag och att jag kunde
ignorera fakturan. Naturligtvis blev jag ännu mer förvånad när det kom
en betalningspåminnelse i slutet av mars. Jag blev nu så trött på hela
historien att jag skrev ett brev till VD:n och frågade va
d
de höll på med. Responsen var att jag blev kontaktad av samma person på
kundservice och sen blev jag som vanligt sittande i en massa
telefonsamtal för att reda ut samma sak som jag försökt reda ut några
månader tidigare. Ett tag var de inne på att jag inte alls betalat (även
om jag hade underlag för betalningen som skett med kort), men till slut
kunde de avsluta det hela genom att skylla på deras ekonomisystem. Som
plåster på såren för alla dessa månaders ren pina var att jag skulle få
lite rabatt nästa gång jag lämnade in bilen för service! En rabatt jag
aldrig kommer kunna utnyttja...
Så långt är detta en ganska avskräckande historia men den är faktiskt inte ens slut där. För några månader sedan märkte jag dessutom att det läcker in från bakrutan, samma bakruta som CMS så professionellt satte in. Vilka konsekvenser det har fått inne i bakluckan och vad det skulle kosta att fixa vill man nästan inte veta. Nästan så att man inte tror att det är sant!
Så långt är detta en ganska avskräckande historia men den är faktiskt inte ens slut där. För några månader sedan märkte jag dessutom att det läcker in från bakrutan, samma bakruta som CMS så professionellt satte in. Vilka konsekvenser det har fått inne i bakluckan och vad det skulle kosta att fixa vill man nästan inte veta. Nästan så att man inte tror att det är sant!