Det är många som hört av sig och undrar hur ett uselt bilverkstadsföretag som CMS Group kan lura kunder till sig.
Det hela utgår från en värdelös affärsidé, som vi kan kalla det. Man erbjuder inget unikt, utan har bara samma gamla tjänst som massa andra företag har. Man är inte bättre och vad finns kvar då?
Man försöker att få det som att det är billigare. Och det är primärt på detta sätt som vi ser att CMS Group lockar kunder till sin verkstad.
Man gör ett utskick till alla som är registrerade som Volvoägare och utlovar en service med rabatt (våra läsare har fått allt mellan 20-40% rabatt).
Och det låter väl bra?
Problemet är bara att det inte går att jämföra äpplen och päron. De seriösa verkstäderna har en service som täcker allt i sitt pris. Medan CMS Group endast tillhandahåller en del "Jasså, vill du att vi ska byta detta också, ja då tar vi 700 kronor för det".
Plötsligt är rabatten borta och man har lurat en kund till sig istället för konkurrenterna och har samma marginal.
Som så många andra fall där verksamheten inte erbjuder något som är bättre än vad du kan få varshomhelst annars, så kantas därför verksamheten av extremt mycket klagomål.
Kunderna blir lurade, vissa sväljer det och kommer aldrig tillbaka, medan vissa sprider det till sin omgivning. På det sättet inleds en jakt på att hela tiden förnya kundbasen eftersom väldigt få kommer tillbaka. Och när fokus ligger på det istället för att ge en unik tjänst - ja då blir konsumenten lidande.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar