CMS Group har som vi avslöjade i tidigare inlägg kontaktat Rejta.se för att ta bort de dåliga omdömen som kunder har lämnat om bolaget, förmodligen mot en betalning.
Men vi som inte vill att potentiella kunder ska gå i fällan och anlita CMS Group har sparat alla omdömen. Här är en printscreen med ett par av de dåliga erfarenheter som kunder haft av bolaget:
Bilskojarföretaget CMS Group har också gett uppdrag till sökmotorföretaget Searchminds att på deras sajter länka till CMS Group för att negativa skriverier ska gömmas undan. Sökmotorföretaget har 0 kronor i omsättning och en kraftig förlust, och andra kunder är sexleksaker mm. Det finns naturligtvis orsaker till att man inte omsätter några pengar som är naturliga, men helhetsbilden verkar ändå vara att de inte är marknadsledande direkt. Är det typiskt att ett skumraskföretag anlitar ett annat märkligt företag?
tisdag 15 februari 2011
lördag 5 februari 2011
CMS Group har köpt bort dåliga omdömen
Kommer ni ihåg alla dåliga omdömen vi har publicerat om CMS Group från missnöjda kunder?
Ett par utav dem har också skrivit ner sina omdömen på sajten Rejta. Men nu har CMS Group köpt bort de dåliga omdömena. Sist vi kollade hade 13 omdömen skrivits om företaget, alla utom två tätt på varandra skrivna var negativa, vilket gav ett betyg på 1,3 av 5. De två positiva, som inte var specifika utan bara sa att företaget var bra (varför skulle man ta sig tid att skriva så menlösa omdömen om man väl tog sig tid?), drog upp betyget som annars hade varit rekordlågt.
Men på Rejta.se så kan man som konsument inte riktigt lita på ägarna av konsumentsajten, det går nämligen att köpa sig fri från negativa omdömen.
Det har CMS Group nu gjort. Den konkurrerande konsumentsajten Reco.se konstaterar ganska träffande hur smart det är här.
Det går helt enkelt inte i längden att lura kunder, och sedan köpa sig fri från negativa kommentarer för att kunna lura fler kunder som inte ser alla negativa erfarenheter från tidigare kunder.
Eller vad tror ni?
Ett par utav dem har också skrivit ner sina omdömen på sajten Rejta. Men nu har CMS Group köpt bort de dåliga omdömena. Sist vi kollade hade 13 omdömen skrivits om företaget, alla utom två tätt på varandra skrivna var negativa, vilket gav ett betyg på 1,3 av 5. De två positiva, som inte var specifika utan bara sa att företaget var bra (varför skulle man ta sig tid att skriva så menlösa omdömen om man väl tog sig tid?), drog upp betyget som annars hade varit rekordlågt.
Men på Rejta.se så kan man som konsument inte riktigt lita på ägarna av konsumentsajten, det går nämligen att köpa sig fri från negativa omdömen.
Det har CMS Group nu gjort. Den konkurrerande konsumentsajten Reco.se konstaterar ganska träffande hur smart det är här.
Det går helt enkelt inte i längden att lura kunder, och sedan köpa sig fri från negativa kommentarer för att kunna lura fler kunder som inte ser alla negativa erfarenheter från tidigare kunder.
Eller vad tror ni?