Kommer ni ihåg alla dåliga omdömen vi har publicerat om CMS Group från missnöjda kunder?
Ett par utav dem har också skrivit ner sina omdömen på sajten Rejta. Men nu har CMS Group köpt bort de dåliga omdömena. Sist vi kollade hade 13 omdömen skrivits om företaget, alla utom två tätt på varandra skrivna var negativa, vilket gav ett betyg på 1,3 av 5. De två positiva, som inte var specifika utan bara sa att företaget var bra (varför skulle man ta sig tid att skriva så menlösa omdömen om man väl tog sig tid?), drog upp betyget som annars hade varit rekordlågt.
Men på Rejta.se så kan man som konsument inte riktigt lita på ägarna av konsumentsajten, det går nämligen att köpa sig fri från negativa omdömen.
Det har CMS Group nu gjort. Den konkurrerande konsumentsajten Reco.se konstaterar ganska träffande hur smart det är här.
Det går helt enkelt inte i längden att lura kunder, och sedan köpa sig fri från negativa kommentarer för att kunna lura fler kunder som inte ser alla negativa erfarenheter från tidigare kunder.
Eller vad tror ni?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar