Det är alltid välkommet på en konsumentblogg att alla som läser in sig här på bloggen om alla fall där CMS Group lurat kunder, skörtat upp kunder eller lagat bilen fel - får reda på alternativ.
Detta mindre roliga omdöme om CMS Group innehåller dock även ett alternativ:
Servade min S80 två gånger hos CMS, men det blir aldrig mer.
Första gången gjordes 20.000 mila servicen samt att kupéfläkten inte fungerade.
Bilen lämnades in totalt 3 gånger för kupéfläkten. Första gången byttes motståndet, andra gången
byttes motståndet igen och tredje gången kom servicekillen fram till att det trots allt måste va fläkten
som är kass och slår ut motståndet! Allt detta inom en period av 3 veckor.
I övrigt var oljenivån över maxstrecket och inre styrleder skulle ha bytts ut.. men dem väntade jag med.
Bilen gick igenom besiktningen utan anmärkning.
Andra gången hittade servicekillen fel för 27000!! Valde dock att halvera summan så de viktigaste sakerna byttes
och dum som jag var så kollade jag inte upp felen innan. Åter igen så valde jag bort inre styrleder
eftersom jag skulle sänka bilen vid senare tillfälle. Enligt servicekillen var de inre styrlederna helt slut...
Bilen går igenom besiktningen utan anmärkning trots att styrlederna ska va slut!
För ca 2 månader sedan gjorde jag 22.000 mila servicen och valde istället Mechanum ute i Mölndal.
Bad också om en felsökning angående oljeläckage eftersom motorkåpan varit sölig ett bra tag och i vintras
såg man tydligt att det droppat en o annan droppe. Enligt servicekillen på Mechanum så var det söligt
runt oljefiltret och troligtvis hade det läckt där. Han hade förmodligen rätt. Inga spår av olja varken
under eller ovan kåpan när jag hade loss höger framhjul och lös med lampan förra helgen.
Är ganska säker på att det inte fanns något läckage innan jag lämnade in bilen på CMS eftersom
jag körde bilen i nästan 10 månader innan jag servade första gången och att kåpan då var ren.
Vad ska man tro? Har oljefiltret lossat lite av sig självt eller har det slarvats med ditsättningen tro?
Slutligen till det märkliga... Åter igen så fick jag anmärkning på de inre styrlederna... Eller rättare sagt
den vänstra styrleden som börjar glappa lite, men som inte behövde bytas riktigt än!
Den högra var det inget fel på!! Tröttsamt! Undrar verkligen om länkarmarna och samt fjädersätena
behövde bytas på CMS förra gången, eller om det handlade om att tjäna pengar? Lär jag aldrig få
reda på nu tyvärr...
Och ja... Servicekillen på Mechanum hade helt rätt... Inga styrleder behövde bytas och bilen klarade
besiktningen ännu en gång :)
Bagateller eller ej, jag skulle INTE rekommendera CMS !
Däremot så föreslår jag Mechanum i Mölndal. Trevligt bemötande och när man ska betala så
får man en genomgång av allt som gjorts med bilen. Det medföljer ett protokoll där allt
står likaså. Sen har dom ett budget alternativ också. Blir billigare, men då måste man
lämna bilen dagen innan service och hämta dagen efter.
--
CMS-bloggen vill poängtera att vi såklart inte kan gå i god för att Mechanum gör ett bra jobb, utan bara publicera ett omdöme. Däremot så finns det till skillnad mot i CMS Group inga kriminella kopplingar runt ägandet i Mechanum, vilket är en bra start.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar