tisdag 5 november 2013

Skadeverkstaden CMS Group lurar sina kunder

Verkstaden CMS Group har länge försökt tysta ner alla negativa skriverier bolaget råkar ut för när de missköter sina kunder. På sajten Rejta.se har bolaget lyckats köpa bort alla kundomdömen så att den ensidigt negativa men utav kunder återgivna bilden av företaget tagits bort. Snittbetyget har varit 1,0 på en skala 1-5.

Men, eftersom ägarna håller på och trixar med olika bolagskonstellationer för att undvika stämningar och kunna göra konkurser, så har det nu utav misstag dykt upp ett CMS Group-företag som kan recenseras på Rejta.se.
Eftersom länken snarast kommer att tas bort, så har vi tagit en printscreen och återger omdömet härnedan:




Såhär skriver användaren FD Kund:
Varning

Jag fick bilen vandaliserad en fredagskväll för några år sen och blev då bogserad till skadeverkstaden ho CMS Group (Åskvädersgatan). Jag var beroende av bilen för att att kunna ta mig till till jobbet så jag var naturligtvis intresserad av att så snabbt som möjligt få veta hur lång tid det skulle ta. Försökte flera gånger få kontakt med någon på CMS, men hänvisades till mekanikern som antingen inte svarade eller som bara sa att han skulle återkomma utan att göra det. Efter flera turer fram och tillbaka och med lååång tid utan bil fick jag då fakturan i början av september och hoppades innerligt att det skulle vara slutet på det hela. Att de hade lämnat kvar hinkvis med glassplitter under/i baksätet och inne i bagageluckan kunde jag leva med eftersom det var nåt jag kunde fixa själv. Däremot var det några detaljer jag inte var nöjd med så det blev en vända till på verkstad i mitten av oktober. Dumt nog passade jag på att utföra en service samtidigt (som jag naturligtvis fick betala själv). Jag betalade när jag hämtade ut bilen och hoppades att det skulle vara ett tråkigt men avslutat kapitel, men döm om min förvåning när det dimper ner en faktura för detta jobba i slutet av januari. Efter lång kontakt med kundservice så fick jag besked om att det var ett misstag och att jag kunde ignorera fakturan. Naturligtvis blev jag ännu mer förvånad när det kom en betalningspåminnelse i slutet av mars. Jag blev nu så trött på hela historien att jag skrev ett brev till VD:n och frågade va d de höll på med. Responsen var att jag blev kontaktad av samma person på kundservice och sen blev jag som vanligt sittande i en massa telefonsamtal för att reda ut samma sak som jag försökt reda ut några månader tidigare. Ett tag var de inne på att jag inte alls betalat (även om jag hade underlag för betalningen som skett med kort), men till slut kunde de avsluta det hela genom att skylla på deras ekonomisystem. Som plåster på såren för alla dessa månaders ren pina var att jag skulle få lite rabatt nästa gång jag lämnade in bilen för service! En rabatt jag aldrig kommer kunna utnyttja...

Så långt är detta en ganska avskräckande historia men den är faktiskt inte ens slut där. För några månader sedan märkte jag dessutom att det läcker in från bakrutan, samma bakruta som CMS så professionellt satte in. Vilka konsekvenser det har fått inne i bakluckan och vad det skulle kosta att fixa vill man nästan inte veta. Nästan så att man inte tror att det är sant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar