Det skamfilade verkstadsbolaget CMS Group är knappast det bolag som göteborgare känner till som ett seriöst företag. Såväl Allmänna reklamationsnämnden som lokal media har skrivit om bolagets framfart för att pungslå sina kunder.
Men för att lura de som besöker den egna sajten så försöker CMS Group att ge sken av ett seriöst bolag. Det senaste bondfångeriet är att hävda "97% nöjda kunder". Och det är heller ingen egen mätning, utan det är Ford som ska ligga bakom den.
Kundbloggen har varit i kontakt med Fords marknadschef för att ta del av denna.
Eftersom en riktig undersökning av kundnöjdheten hos CMS Group skulle visa ett helt annat resultat, så kommer vi även i mån av tid undersöka möjligheterna att gå vidare med denna felaktiga marknadsföring.
Innan jul blev Red Bull stämda och har gått med på att betala närmare 100 miljoner kronor för de utlovade vingarna. Och det är mycket troligare att du får vingar efter att ha druckit en energidryck än att CMS Group har 97% nöjda kunder, så vi förutspår att detta snart kommer att tas bort från CMS Group sajt.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar