fredag 4 mars 2011

CMS-bloggen växer grymt mycket!

Bloggen om CMS Group och hur de rutinmässigt lurar sina kunder är populärare än någonsin. Och inom kort väntar nya avslöjanden om hur bolaget skrupellöst har lurat många kunder på stora belopp.



Här ser man på en graf hur mycket trafiken till sajten har ökat på bara en månad. Det är en otrolig utveckling och mycket mer än vi kunde drömma om när vi startade bloggen. Men det är inte bara potentiella kunder som hamnar här och vill läsa på vilket företag de är på gång att anlita. Även branschkollegor tittar på sajten regelbundet. Det tycker vi är extra bra, att branschen är intresserad av oseriösa aktörer och läser om hur hederligt folk luras av CMS Group. Främst är det förståss den enorma feedbacken till mailen på folk som själva lurats av CMS Group, som gör att det känns väldigt relevant att fortsätta driva bloggen.

Men denna enorma framgång har inte gått obemärkt förbi. CMS Group har plöjt ner otroliga summor för att potentiella kunder inte ska få läsa vad andra kunder råkat ut för. Man köper reklamplats över sin egen träfflista på Google för att bloggen ska hamna längre ner. På sajten Wakoopa kämpar man desperat för att trumma in sina lögner. Varje dag postar man följande meddelande i hopp om att komma högre upp i Googles ranking, så att man kan fortsätta lura kunder utan störande recensioner från tidigare kunder:
"Med hög service och kvalitet bemöter dom sina kunder på ett professionellt sätt.Fördelen med att välja CMS Group är vetskapen om att dom satsar på produkter..." bla bla

Meningarna med "dom" visar att det är det anlitade nolltaxerar-företaget Searchminds som sitter och försöker spamma massa floskler om företaget. Även på andra sidor försöker man "blogga" dessa lögner om hur företaget är så bra, medan verkligheten är att otroligt många kunder har blivit skrupellöst lurade.

De allra flesta företag med så många missnöjda kunder hade såklart satsat alla dessa hundratusentals kronor på sökmotoroptimering för att dölja dåliga recensioner på att bygga upp ett seriöst företag som inte lurade kunder, och därigenom slapp massa dåliga recensioner. Men som vi konstaterat tidigare har CMS Group inga planer på att bli ett seriöst företag utan kärnverksamheten tycks vara att lura kunder och slippa inblandning från dåliga recensioner på nätet som är ett måste för att fortsätta med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar