fredag 26 augusti 2011

CMS Group spammar missnöjda kunder

De många missnöjda kunderna till CMS Group har nu blivit ett omfattande problem för Göteborgs mest nonchalanta bilverkstad. Hur vet vi det?

När man söker på CMS Group på nätet, vilket många kunder till företaget idag gör, så kan man hitta Reco med omdömen om CMS Group. Snittbetyget på CMS Group är bland de sämsta som omdömessajten har.

Och eftersom allt fler söker på information om ett företag på nätet, så blir ett sådant negativt betyg på sikt ett problem då man tappar en vaken kund då och då som kollar efter innan.

Så långt är allt ganska logiskt. Men nu har en representant för CMS Group spammat omdömessajten och skrivit på alla negativa kommentarer (flera år gamla fall) "tråkigt, men det här ska vi lösa".

CMS-bloggen fick följande via mail.
"Blev för ett år sedan rövknullad av CMS Group och deras chef Kim som jag hade kontakt med efter de klantat sig. Kul att Kim van der Star (måste vara samma "stjärna"?) skrivit att det är tråkigt att jag är missnöjd, men att vi nu skall lösa problemet, med tanke på att det var ett år sedan. Ännu roligare är det att han var den som var mest rabiat och ställde ultimatum när man inte ville betala. Det är alltså bara rent skitsnack och spel för galleriet i hopp om att besökare på Reco där jag gjort min recension ska tro att företaget och personen som signerat är seriös. Men de är bara ett gäng bilmekare som vill luras och jag hoppas att ni tar upp detta försök från bilfirman att syssla med PR"

Det ska bli intressant att se vilka mer insatser CMS Group ska ta till för att städa undan sin smutsiga byk, kanske anlita fler kriminella partners? Fejkat positiva omdömen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar