De flesta bilägare vill minska den sura kostnaden att behöva serva sin bil, något som charlatanerna hos CMS Group är väl medvetna om och hela tiden försöker profitera på. Vi ser det i trafiken till vår konsumentblogg när det är en större mängd Volvo/Renault-ägare eller annat som fått ett direktutskick. En läsare fick nyligen ett sådant utskick och mailade oss.
Det är ett klassiskt "spara pengar"-utskick. Den som går i tankarna att serva sin Volvo t ex får då ett "bra" pris på en service. Tyvärr står det inte att läsa att servicen är undermålig och rentav farlig för bilen då CMS Group låter bli att göra väsentliga saker. Ni kan bl a läsa på Fair Shopping om hur en service med kamremsbyte hos CMS Group slutade.
CMS Group är ständiga abonnenter på Google på sökord som "billig service Volvo" osv, i samma förhoppning. Något som man betalar minst 10 kr per klick för, vilket inte är en dålig affär om ett par utav klickarna betalar 2000 för en kvarts jobb av CMS Groups personal som inte sällan har visat sig ha bristfällig kompetens.
Men det är samtidigt många som i samband med att ha blivit utsatta för dessa bondfångarknep gör sin research och via olika sökfraser hittar till denna konsumentblogg, och utav våra läsare konverterar CMS Group förmodligen inte så många kunder av, eftersom det nu är en gedigen bank med över 50 hårresande inlägg från f d kunder som bör avskräcka de flesta som är ute efter att spara en hundralapp jämfört med att gå till ett seriöst företag. Vi kan bara hoppas att fler gör detta, så att färre besvikna bilägare slipper lämna Biskopsgårdens skumma industriområden.
söndag 28 oktober 2012
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)