söndag 16 maj 2010

CMS Group tog betalt utan att ha gjort jobbet

En läsarrespons om ett typiskt beteende man kan förvänta sig som kund hos CMS group är väldigt intressant.
Så här skriver signaturen "Dennis":
Jag skulle utföra service på min bil, samt byta bromsklossarna. Jag valde CMS Group eftersom de pumpat oss Volvo-ägare med reklam att de ska vara seriösa "auktoriserad" verkstad. Detta skulle stå mig dyrt eftersom jag inte vet något om bilar. Troligtvis hade de fullt upp av andra folk att lura, för de avrådde från att byta bromsarna.
Men när jag hämtade den hade de tagit betalt för bromsbyte också, förutom servicen. Först tyckte man det var dyrt och onödigt eftersom den första mekanikern hade varit så säker på att de skulle räcka "länge till". Men ljudet var kvar, och man tänkte att det var de nya bromsarna som blev "inkörda". Men efter ett tag började metallflisorna flyga när man bromsade. De hade glömt byta klossarna och följden blev att vi fick byta hela bromsarna som blivit förstörda. CMS Group ville inte ta på sig nåt ansvar för detta. Däremot när jag redan hade lämnat bilen där och de hade monterat loss allt ville de gärna göra bytet som kostade mig skjortan.

----

Vår kommentar: Stämmer bra med övrig respons vi har fått av folk som varit kunder hos företaget. Läs förresten mer på konsumentvarningssajten Rejta.se om CMS Group

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar