tisdag 25 maj 2010

Fler missnöjda kunder hos CMS Group

Denna gången ska vi lyfta fram en händelse som också går att läsa på ett av nätets största motorforum.
Det är en kund som gett CMS Group två chanser, men nu aldrig kommer göra det misstaget igen.

Första gången fick bilen lämnas in tre ggr för en kupefläkt som krånglade. Allt detta inom en period av 3 veckor.
Så här sammanfattar den fd kunden det andra besöket:

--------

Andra gången hittade servicekillen fel för 27000!! Valde dock att halvera summan så de viktigaste sakerna byttes
och dum som jag var så kollade jag inte upp felen innan. Åter igen så valde jag bort inre styrleder
eftersom jag skulle sänka bilen vid senare tillfälle. Enligt servicekillen var de inre styrlederna helt slut...

Bilen går igenom besiktningen utan anmärkning trots att styrlederna ska va slut!

För ca 2 månader sedan gjorde jag 22.000 mila servicen och valde istället Mechanum ute i Mölndal.
Bad också om en felsökning angående oljeläckage eftersom motorkåpan varit sölig ett bra tag och i vintras
såg man tydligt att det droppat en o annan droppe. Enligt servicekillen på Mechanum så var det söligt
runt oljefiltret och troligtvis hade det läckt där. Han hade förmodligen rätt. Inga spår av olja varken
under eller ovan kåpan när jag hade loss höger framhjul och lös med lampan förra helgen.

Är ganska säker på att det inte fanns något läckage innan jag lämnade in bilen på CMS eftersom
jag körde bilen i nästan 10 månader innan jag servade första gången och att kåpan då var ren.
Vad ska man tro? Har oljefiltret lossat lite av sig självt eller har det slarvats med ditsättningen tro?

Slutligen till det märkliga... Åter igen så fick jag anmärkning på de inre styrlederna... Eller rättare sagt
den vänstra styrleden som börjar glappa lite, men som inte behövde bytas riktigt än!
Den högra var det inget fel på!! Tröttsamt! Undrar verkligen om länkarmarna och samt fjädersätena
behövde bytas på CMS förra gången, eller om det handlade om att tjäna pengar? Lär jag aldrig få
reda på nu tyvärr...

------------

Således ett uppenbart fall av blåsning där man hittat på att saker är sönder. När man ändå har en bil inne och kan dubbla pengen ut från kund - överdriv och få ut mycket mer pengar för i stort sett samma jobb. Det är CMS Group i ett nötskal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar