måndag 10 maj 2010

Undvik bilverkstan CMS Group

Denna blogg startades av två personer som blivit grundlurade av CMS Group. När vi började inventera våra vänkretsar och berättade om våra erfarenheter av CMS Group så visade det sig att vi var långt ifrån de enda som har negativa erfarenheter.

Bara där dök tre hårresande historier upp, och när det gick vidare till nästa led - kompisarnas kompisar så var det dubbelt så många till.

CMS Group är en stor verkstad som lägger ner mycket pengar på reklam och hela tiden får nya kunder. Därför kan man behandla de som kommer till verkstan hur som helst - det fylls ändå på med nya.

Men vi vill varna andra från att lämna sin bil hos CMS Group. Bara i vår vänkrets har de lurat folk på nästan 100 000 kronor. Läser man omdömessajter på nätet dyker fler fall upp. Vi ska börja här med att berätta om de fall där CMS Group lurat de vi känner.
Har du råkat ut för något själv? Maila oss och berätta så vi kan skriva om ditt fall också!

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Härligt att vi inte är ensamma om att vara missnöjda med CMS group i Göteborg!

    Vår historia började förra året då vi köpte en begagnad Ford Mondeo av dem. Ett par dagar efter köpet lät vi Motormännen göra ett M-test på bilen. De hittade ett antal reparationspunkter som de ansåg behövde repareras omgående. Vi kontaktade CMS group och de lovade att åtgärda reparationspunkterna. Det fanns även ett antal anmärkningspunkter i M-testprotokollet, men de kanske man kan förvänta sig av en begagnad bil. Anmärkningspunkterna ville inte CMS group ens titta på.
    När vi skulle hämta ut bilen igen efter att den varit på CMS groups verkstad gick de igenom vilka jobb som de utfört. De hade åtgärdat alla punkter utom 1! De ansåg att en läckande stötdämpare inte var tillräckligt sönder?! Deras egen besiktning innan försäljning och bilprovningen hade inte anmärkt på det, så de trodde att de hade sitt på det torra. Snacka om att vi blev förbannade!!! Försäljaren försökte dessutom betona ner allvaret i M-testprotokollet och menade att de alltid hittar fel där det inte finns fel?! Ha, den trodde de att vi skulle gå på. Det finns ingen anledning för en oberoende part att hitta på fel anser vi!
    Vi skickade in ärendet till Allmäna reklamationsnämnden och nu i maj i år fick vi rätt! :-) Vi har gett CMS group en chans att kontakta oss men fortfarande nu två veckor senare har vi inte hört av dem. På måndag ringer vi dem och så får vi se vart detta leder. Följer de inte ARN:s rekommendation ska jag personligen se till att de hamnar i mediernas svarta listor!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag hittade ingen mailadress till er trots att jag letade runt i bloggen, så därför skrev jag in min historia i kommentarsfältet. Jag svarar på mail mcknuttan"snabel-a"gmail.com. om ni vill skriva mer om detta.

    Med vänlig hälsning,
    Fröken M

    SvaraRadera