Vi försöker med jämna mellanrum analysera vilka som besöker vårt konsumentsajt och det brukar bli väldigt spännande.
Dels är det många som får CMS Groups lurendrejeri-utskick om olika servicerbjudanden, folk som vill kolla upp bolaget. Att gå på ett serviceerbjudande från CMS Group är något vi å det starkaste avråder ifrån. Dels så är det en dålig service som inte innehåller allt. Dels så gör CMS Group ofta fel i servicen.
Dels så kan CMS Group göra sönder bilen.
Om inget av ovanstående händer så blir servicen dyrare om du väljer att ta med alla saker som de seriösa verkstäderna väljer att ha med (just för att bilar inte ska gå sönder, det är här CMS Group missuppfattat poängen - det primära är inte att tjäna grova pengar på att byta torkarblad och olja, utan att förhindra att kundens bil de närmsta tusentals milen rasar ihop).
Men när vi kollar hur folk sökt på sajten kan vi också se många träffar i stil med "illa behandlad på cmc group" i resultatlistan. Det är viktigt att ni skriver ner era erfarenheter till oss eller i konsumentforum så att andra kan varnas!
tisdag 15 november 2011
söndag 6 november 2011
Alternativ till CMS Group
Det är alltid välkommet på en konsumentblogg att alla som läser in sig här på bloggen om alla fall där CMS Group lurat kunder, skörtat upp kunder eller lagat bilen fel - får reda på alternativ.
Detta mindre roliga omdöme om CMS Group innehåller dock även ett alternativ:
Servade min S80 två gånger hos CMS, men det blir aldrig mer.
Första gången gjordes 20.000 mila servicen samt att kupéfläkten inte fungerade.
Bilen lämnades in totalt 3 gånger för kupéfläkten. Första gången byttes motståndet, andra gången
byttes motståndet igen och tredje gången kom servicekillen fram till att det trots allt måste va fläkten
som är kass och slår ut motståndet! Allt detta inom en period av 3 veckor.
I övrigt var oljenivån över maxstrecket och inre styrleder skulle ha bytts ut.. men dem väntade jag med.
Bilen gick igenom besiktningen utan anmärkning.
Andra gången hittade servicekillen fel för 27000!! Valde dock att halvera summan så de viktigaste sakerna byttes
och dum som jag var så kollade jag inte upp felen innan. Åter igen så valde jag bort inre styrleder
eftersom jag skulle sänka bilen vid senare tillfälle. Enligt servicekillen var de inre styrlederna helt slut...
Bilen går igenom besiktningen utan anmärkning trots att styrlederna ska va slut!
För ca 2 månader sedan gjorde jag 22.000 mila servicen och valde istället Mechanum ute i Mölndal.
Bad också om en felsökning angående oljeläckage eftersom motorkåpan varit sölig ett bra tag och i vintras
såg man tydligt att det droppat en o annan droppe. Enligt servicekillen på Mechanum så var det söligt
runt oljefiltret och troligtvis hade det läckt där. Han hade förmodligen rätt. Inga spår av olja varken
under eller ovan kåpan när jag hade loss höger framhjul och lös med lampan förra helgen.
Är ganska säker på att det inte fanns något läckage innan jag lämnade in bilen på CMS eftersom
jag körde bilen i nästan 10 månader innan jag servade första gången och att kåpan då var ren.
Vad ska man tro? Har oljefiltret lossat lite av sig självt eller har det slarvats med ditsättningen tro?
Slutligen till det märkliga... Åter igen så fick jag anmärkning på de inre styrlederna... Eller rättare sagt
den vänstra styrleden som börjar glappa lite, men som inte behövde bytas riktigt än!
Den högra var det inget fel på!! Tröttsamt! Undrar verkligen om länkarmarna och samt fjädersätena
behövde bytas på CMS förra gången, eller om det handlade om att tjäna pengar? Lär jag aldrig få
reda på nu tyvärr...
Och ja... Servicekillen på Mechanum hade helt rätt... Inga styrleder behövde bytas och bilen klarade
besiktningen ännu en gång :)
Bagateller eller ej, jag skulle INTE rekommendera CMS !
Däremot så föreslår jag Mechanum i Mölndal. Trevligt bemötande och när man ska betala så
får man en genomgång av allt som gjorts med bilen. Det medföljer ett protokoll där allt
står likaså. Sen har dom ett budget alternativ också. Blir billigare, men då måste man
lämna bilen dagen innan service och hämta dagen efter.
--
CMS-bloggen vill poängtera att vi såklart inte kan gå i god för att Mechanum gör ett bra jobb, utan bara publicera ett omdöme. Däremot så finns det till skillnad mot i CMS Group inga kriminella kopplingar runt ägandet i Mechanum, vilket är en bra start.
Detta mindre roliga omdöme om CMS Group innehåller dock även ett alternativ:
Servade min S80 två gånger hos CMS, men det blir aldrig mer.
Första gången gjordes 20.000 mila servicen samt att kupéfläkten inte fungerade.
Bilen lämnades in totalt 3 gånger för kupéfläkten. Första gången byttes motståndet, andra gången
byttes motståndet igen och tredje gången kom servicekillen fram till att det trots allt måste va fläkten
som är kass och slår ut motståndet! Allt detta inom en period av 3 veckor.
I övrigt var oljenivån över maxstrecket och inre styrleder skulle ha bytts ut.. men dem väntade jag med.
Bilen gick igenom besiktningen utan anmärkning.
Andra gången hittade servicekillen fel för 27000!! Valde dock att halvera summan så de viktigaste sakerna byttes
och dum som jag var så kollade jag inte upp felen innan. Åter igen så valde jag bort inre styrleder
eftersom jag skulle sänka bilen vid senare tillfälle. Enligt servicekillen var de inre styrlederna helt slut...
Bilen går igenom besiktningen utan anmärkning trots att styrlederna ska va slut!
För ca 2 månader sedan gjorde jag 22.000 mila servicen och valde istället Mechanum ute i Mölndal.
Bad också om en felsökning angående oljeläckage eftersom motorkåpan varit sölig ett bra tag och i vintras
såg man tydligt att det droppat en o annan droppe. Enligt servicekillen på Mechanum så var det söligt
runt oljefiltret och troligtvis hade det läckt där. Han hade förmodligen rätt. Inga spår av olja varken
under eller ovan kåpan när jag hade loss höger framhjul och lös med lampan förra helgen.
Är ganska säker på att det inte fanns något läckage innan jag lämnade in bilen på CMS eftersom
jag körde bilen i nästan 10 månader innan jag servade första gången och att kåpan då var ren.
Vad ska man tro? Har oljefiltret lossat lite av sig självt eller har det slarvats med ditsättningen tro?
Slutligen till det märkliga... Åter igen så fick jag anmärkning på de inre styrlederna... Eller rättare sagt
den vänstra styrleden som börjar glappa lite, men som inte behövde bytas riktigt än!
Den högra var det inget fel på!! Tröttsamt! Undrar verkligen om länkarmarna och samt fjädersätena
behövde bytas på CMS förra gången, eller om det handlade om att tjäna pengar? Lär jag aldrig få
reda på nu tyvärr...
Och ja... Servicekillen på Mechanum hade helt rätt... Inga styrleder behövde bytas och bilen klarade
besiktningen ännu en gång :)
Bagateller eller ej, jag skulle INTE rekommendera CMS !
Däremot så föreslår jag Mechanum i Mölndal. Trevligt bemötande och när man ska betala så
får man en genomgång av allt som gjorts med bilen. Det medföljer ett protokoll där allt
står likaså. Sen har dom ett budget alternativ också. Blir billigare, men då måste man
lämna bilen dagen innan service och hämta dagen efter.
--
CMS-bloggen vill poängtera att vi såklart inte kan gå i god för att Mechanum gör ett bra jobb, utan bara publicera ett omdöme. Däremot så finns det till skillnad mot i CMS Group inga kriminella kopplingar runt ägandet i Mechanum, vilket är en bra start.
tisdag 27 september 2011
Fler missnöjda kunder hos CMS Group
Signaturen "Besviken" har skrivit om sin negativa erfarenhet av CMS Group.
"Lämnade in bilen för reparation och efter en vecka har felet på bilen kommit tillbaka igen. Det visade sig att mekanikern bara bytte säkringen och inte åtgärdade själva felet på bilen. Snacka om att göra det lätt för sig. Billigt var det verkligen inte heller."
Det är med andra ord välbekanta kompenenter i CMS Groups sätt att handha bilar vi stöter på:
Okunnighet om hur man lagar bilar.
Ta hutlöst betalt.
Det går inte längre att räkna på fingrarna antal fall vi har läst om där CMS Groups mekaniker låtsas laga bilen där det sedan visar sig att man inte haft en aning om vad felet är utan försökt med nån "quick-fix" så att det ska gå att ta rejält betalt, eftersom felet ser avhjälpt ut för kunden. I synnerhet det här med att byta säkring verkar vara ett standardförfarande som CMS Groups okunniga mekaniker har höga tankar om.
Läs fler omdömen om CMS Group här.
"Lämnade in bilen för reparation och efter en vecka har felet på bilen kommit tillbaka igen. Det visade sig att mekanikern bara bytte säkringen och inte åtgärdade själva felet på bilen. Snacka om att göra det lätt för sig. Billigt var det verkligen inte heller."
Det är med andra ord välbekanta kompenenter i CMS Groups sätt att handha bilar vi stöter på:
Okunnighet om hur man lagar bilar.
Ta hutlöst betalt.
Det går inte längre att räkna på fingrarna antal fall vi har läst om där CMS Groups mekaniker låtsas laga bilen där det sedan visar sig att man inte haft en aning om vad felet är utan försökt med nån "quick-fix" så att det ska gå att ta rejält betalt, eftersom felet ser avhjälpt ut för kunden. I synnerhet det här med att byta säkring verkar vara ett standardförfarande som CMS Groups okunniga mekaniker har höga tankar om.
Läs fler omdömen om CMS Group här.
söndag 25 september 2011
CMS Groups bilmekaniker hånar lurade kunder
Hur mycket tid och kraft CMS Group än lägger på att utge sig för att vara ett seriöst företag så lyser skojarfasaden alltid igenom. Det märks nu i de hånfulla svar som lurade kunder har fått på olika bedömningssajter.
På sajten Fairshopping har CMS Group nu valt att lägga en kommentar i de klagomål som kommer från kunder som lurats av bolaget. Vi har tidigare berättat att man valt att skriva på Reco.se efter att CMS Group fått dåliga betyg på service och bilförsäljning. Att man valt att lägga in kommentarer beror på att allt fler kollar upp företag på nätet innan de anlitar dem.
Ett beteende som är förödande för oseriösa företag som CMS Group, som är beroende av att nya kunder strömmar till och inte har en aning om alla som har negativa erfarenheter av bolaget.
Genom att skriva "Vi bryr oss om era synpunkter" så hoppas CMS Group ge ett seriöst intryck, trots alla negativa omdömen. Men Fairshoppings läsare slår bakut mot det hån som de lurade kunderna utsätts för genom denna genomskinliga manöver.
Signaturen BadJoke skriver "Hmm, lite bättre svar kunde man väl givit när man nu har haft 1103 dagar på sig att tänka över det..."
En annan medlem på sajten skriver "Vilket dåligt svar. Ni kunde väl åtminstone besvarat det aktuella fallet."
Det ironiska här är att företagets kommentar har fått 1 av 5 i betyg. Det innebär att företagets svar att försöka verka seriösa, fick lika dåligt betyg som gamla kunder ger bolaget för de tjänster CMS Group utger sig för att kunna; bilservice.
På Reco.se var det Kim van der Star som för några timmar bytt blåstället mot tangentbordet och försökte ge intryck av att vara seriös, men han råkade svara på klagomål där han själv var den som lurat kunden. På Fairshopping är det istället Christoffer Hallberg som satt titeln "Marknadsansvarig" bakom sitt namn.
CMS Group-bloggen har därför föreslagit att ovanstående ska få ett jumbopris för sina marknadsföringsinsatser vid sidan av det tvivelaktiga bilmekandet i Marknadskronan. Förslag på pris är att låta före detta kunder köra jumbopristagarnas bil med lika stor vördnad som kunderna fått från CMS Group.
fredag 2 september 2011
Seriös bilverkstad i Göteborg?
Kära läsare, det går bra nu! Inte för Göteborgs oseriösa bilverkstad CMS Group, men för vår konsumentblogg som lyfter fram fall där CMS Group lurat sina kunder.
Och det är viktigt att betona eftersom det är ni läsare som bidrar till materialet. Så här mycket ökar trafiken på bara en månad.
Ni som tipsade om t ex CMS Group-ägarnas alla konkurser har således lagt en pusselbit i förståelsen för varför CMS Group agerar så oseriöst, det är helt enkelt inte beteende de upprepat om och om igen historiskt.
Och det är roligt att vi har så många som söker på bloggen och redan vet om att den finns. När vi kollar på de ord som folk sökt på för att komma till sajten gör det oss nyfikna. Denna månaden finns som vanligt många som sökt på
CMS Group blogg
Men även sökord som:
CMS Group svarta blogg
Liknande sökord som verkar komma från insatta branschfolk finns en rad olika.
Vilka är ni läsare? Vad har ni hört? Är CMS Group ett allmänt skämt i branschen, som vi konsumenter inte känner till (förrän det är för sent)? Skriv oss gärna ett mail på adressen här till höger och berätta vilka ni är eller vad ni vet!
Och det är viktigt att betona eftersom det är ni läsare som bidrar till materialet. Så här mycket ökar trafiken på bara en månad.
Ni som tipsade om t ex CMS Group-ägarnas alla konkurser har således lagt en pusselbit i förståelsen för varför CMS Group agerar så oseriöst, det är helt enkelt inte beteende de upprepat om och om igen historiskt.
Och det är roligt att vi har så många som söker på bloggen och redan vet om att den finns. När vi kollar på de ord som folk sökt på för att komma till sajten gör det oss nyfikna. Denna månaden finns som vanligt många som sökt på
CMS Group blogg
Men även sökord som:
CMS Group svarta blogg
Liknande sökord som verkar komma från insatta branschfolk finns en rad olika.
Vilka är ni läsare? Vad har ni hört? Är CMS Group ett allmänt skämt i branschen, som vi konsumenter inte känner till (förrän det är för sent)? Skriv oss gärna ett mail på adressen här till höger och berätta vilka ni är eller vad ni vet!
CMS Group i samarbete med "rättshaverist"
Vi har tidigare skrivit om hur bekanta CMS Group är med rättsprocesser. Flera konkurser, stämningar från kunder etc etc. Nu skriver SEO-branschen om CMS Groups partner Searchminds, som CMS Group anlitat för att gömma undan fd kunders negativa omdömen på nätet så att fler kunder kan luras utan att känna till företagets dåliga rykte.
SEO-branschen anser att metoderna som Searchminds använder för att t ex gömma undan negativa skriverier och ersätta träffbilden på Google med spam som ofta består av konstgjorda positiva skriverier.
Detta fick CMS Groups partner att se rött, och bolaget har nu stämt SEO-branschen. Detta följs upp med kreditupplysningar och annat som ska få SEO-branschen att sluta skriva negativt om Searchminds.
Och om vi får gissa så är det inte sista gången vi får tillfälle att skriva om CMS Group och trassel med rättvisan, som beror på att man lurat kunder. Någon som vågar betta emot?
SEO-branschen anser att metoderna som Searchminds använder för att t ex gömma undan negativa skriverier och ersätta träffbilden på Google med spam som ofta består av konstgjorda positiva skriverier.
Detta fick CMS Groups partner att se rött, och bolaget har nu stämt SEO-branschen. Detta följs upp med kreditupplysningar och annat som ska få SEO-branschen att sluta skriva negativt om Searchminds.
Och om vi får gissa så är det inte sista gången vi får tillfälle att skriva om CMS Group och trassel med rättvisan, som beror på att man lurat kunder. Någon som vågar betta emot?
fredag 26 augusti 2011
CMS Group spammar missnöjda kunder
De många missnöjda kunderna till CMS Group har nu blivit ett omfattande problem för Göteborgs mest nonchalanta bilverkstad. Hur vet vi det?
När man söker på CMS Group på nätet, vilket många kunder till företaget idag gör, så kan man hitta Reco med omdömen om CMS Group. Snittbetyget på CMS Group är bland de sämsta som omdömessajten har.
Och eftersom allt fler söker på information om ett företag på nätet, så blir ett sådant negativt betyg på sikt ett problem då man tappar en vaken kund då och då som kollar efter innan.
Så långt är allt ganska logiskt. Men nu har en representant för CMS Group spammat omdömessajten och skrivit på alla negativa kommentarer (flera år gamla fall) "tråkigt, men det här ska vi lösa".
CMS-bloggen fick följande via mail.
"Blev för ett år sedan rövknullad av CMS Group och deras chef Kim som jag hade kontakt med efter de klantat sig. Kul att Kim van der Star (måste vara samma "stjärna"?) skrivit att det är tråkigt att jag är missnöjd, men att vi nu skall lösa problemet, med tanke på att det var ett år sedan. Ännu roligare är det att han var den som var mest rabiat och ställde ultimatum när man inte ville betala. Det är alltså bara rent skitsnack och spel för galleriet i hopp om att besökare på Reco där jag gjort min recension ska tro att företaget och personen som signerat är seriös. Men de är bara ett gäng bilmekare som vill luras och jag hoppas att ni tar upp detta försök från bilfirman att syssla med PR"
Det ska bli intressant att se vilka mer insatser CMS Group ska ta till för att städa undan sin smutsiga byk, kanske anlita fler kriminella partners? Fejkat positiva omdömen?
När man söker på CMS Group på nätet, vilket många kunder till företaget idag gör, så kan man hitta Reco med omdömen om CMS Group. Snittbetyget på CMS Group är bland de sämsta som omdömessajten har.
Och eftersom allt fler söker på information om ett företag på nätet, så blir ett sådant negativt betyg på sikt ett problem då man tappar en vaken kund då och då som kollar efter innan.
Så långt är allt ganska logiskt. Men nu har en representant för CMS Group spammat omdömessajten och skrivit på alla negativa kommentarer (flera år gamla fall) "tråkigt, men det här ska vi lösa".
CMS-bloggen fick följande via mail.
"Blev för ett år sedan rövknullad av CMS Group och deras chef Kim som jag hade kontakt med efter de klantat sig. Kul att Kim van der Star (måste vara samma "stjärna"?) skrivit att det är tråkigt att jag är missnöjd, men att vi nu skall lösa problemet, med tanke på att det var ett år sedan. Ännu roligare är det att han var den som var mest rabiat och ställde ultimatum när man inte ville betala. Det är alltså bara rent skitsnack och spel för galleriet i hopp om att besökare på Reco där jag gjort min recension ska tro att företaget och personen som signerat är seriös. Men de är bara ett gäng bilmekare som vill luras och jag hoppas att ni tar upp detta försök från bilfirman att syssla med PR"
Det ska bli intressant att se vilka mer insatser CMS Group ska ta till för att städa undan sin smutsiga byk, kanske anlita fler kriminella partners? Fejkat positiva omdömen?
onsdag 10 augusti 2011
CMS Group samarbetar med dömd brottsling
Vi har tidigare berättat att CMS Group har så många lurade kunder som är så pass missnöjda att de tar sig tid att ranka företaget dåligt på konsumentsajter på nätet. Och vi har berättat att de anlitat företaget Searchminds för att försöka gömma undan de negativa recensionerna av CMS Group så att de kan fortsätta lura folk. Detta i sig är inte olagligt, även om ett seriöst företag aldrig hade befunnit sig i den situationen att man behövde gömma undan konsumenters åsikter.
Men ett intressant tips har inkommit till redaktionen om det samarbete CMS Group har med företaget Searchminds. CMS Group har ännu en gång omgett sig med skumma och dömda personer istället för att anlita ett riktigt företag. Sökmotorföretaget ägs av en dömd person som sedan blev fälld för ofredande som denna artikel beskriver.
Det hela är troligen ett mycket aktivt samarbetsval. Searchminds rykte är vid en snabb sökning väldigt skamfilat och inget som ett seriöst företag inte kollar upp innan. Vi har tidigare också skrivit om hur CMS Group (förmodligen efter Searchminds tips) öppnat bloggar på t ex afroamerikanska sexforum som blackplanet.com, läs det gamla inlägget här. Något som skulle fått varningsklockorna att ringa hos vilket normalt företag som helst, men för CMS Group verkar devisen vara "ändamålet helgar medlen" - och då är det viktigare att negativa konsumentupplevelser göms undan så att fler kan luras och mer pengar kan tjänas in, än att man jobbar ihop med dömda brottslingar och bloggar på afroamerikanska dejtingforum.
Men ett intressant tips har inkommit till redaktionen om det samarbete CMS Group har med företaget Searchminds. CMS Group har ännu en gång omgett sig med skumma och dömda personer istället för att anlita ett riktigt företag. Sökmotorföretaget ägs av en dömd person som sedan blev fälld för ofredande som denna artikel beskriver.
Det hela är troligen ett mycket aktivt samarbetsval. Searchminds rykte är vid en snabb sökning väldigt skamfilat och inget som ett seriöst företag inte kollar upp innan. Vi har tidigare också skrivit om hur CMS Group (förmodligen efter Searchminds tips) öppnat bloggar på t ex afroamerikanska sexforum som blackplanet.com, läs det gamla inlägget här. Något som skulle fått varningsklockorna att ringa hos vilket normalt företag som helst, men för CMS Group verkar devisen vara "ändamålet helgar medlen" - och då är det viktigare att negativa konsumentupplevelser göms undan så att fler kan luras och mer pengar kan tjänas in, än att man jobbar ihop med dömda brottslingar och bloggar på afroamerikanska dejtingforum.
torsdag 21 juli 2011
CMS Group - Göteborgs sämsta bilverkstad?
Vi fick nyligen ett mail från en läsare som tyckte att CMS Group var göteborgs sämsta bilverkstad. Ja, det finns få saker som talar emot det, men desto mer glädjande att vi återigen kan rapportera att fler och fler upptäcker detta - innan de anlitar CMS Group.
Vi kan återigen rapportera besöksrekord och vi kan iförsej inte vara säkra på att läsare som kommer hit inte blir kunder hos CMS Group, men de får iallafall som konsumenter ett bra underlag att ta ställning till.
Även Fairshopping dit många konsumenter hittar har haft ett väldigt uppsving av besökare som vill läsa om CMS Group. I mitten av maj rapporterade vi att drygt 300 läsare ville ha svar på ett fall som skötts uselt av CMS Group som i vanlig ordning lurat en kund. Det var en ökning från 100 läsare från när vi först rapporterade om det hela. Nu bara två månader senare vill över 500 läsare ha ett svar i fallet.
Ett annat fall med en minst lika klar ripoff vill nästan 200 läsare ha ett svar. Detta stavas konsumentmakt och det är inget som oseriösa aktörer som CMS Group är speciellt förtjusta i.
Vi kan återigen rapportera besöksrekord och vi kan iförsej inte vara säkra på att läsare som kommer hit inte blir kunder hos CMS Group, men de får iallafall som konsumenter ett bra underlag att ta ställning till.
Även Fairshopping dit många konsumenter hittar har haft ett väldigt uppsving av besökare som vill läsa om CMS Group. I mitten av maj rapporterade vi att drygt 300 läsare ville ha svar på ett fall som skötts uselt av CMS Group som i vanlig ordning lurat en kund. Det var en ökning från 100 läsare från när vi först rapporterade om det hela. Nu bara två månader senare vill över 500 läsare ha ett svar i fallet.
Ett annat fall med en minst lika klar ripoff vill nästan 200 läsare ha ett svar. Detta stavas konsumentmakt och det är inget som oseriösa aktörer som CMS Group är speciellt förtjusta i.
söndag 3 juli 2011
CMS Group och mordbränderna
Det är semestertider snart och vi kommer kanske dra ner på uppdateringstakten, men först kommer vi publicera mer info om de bolag som CMS Groups ägare drev innan CMS Group och där en person omkom i en mordbrand.
Ta det lugnt i sommarvärmen och passa dig för att besöka CMS Group om din aircondition inte fungerar, det kan bli dyrare än du kan föreställa dig.
Ta det lugnt i sommarvärmen och passa dig för att besöka CMS Group om din aircondition inte fungerar, det kan bli dyrare än du kan föreställa dig.
söndag 26 juni 2011
Auktoriserade volvoverkstäder i Göteborg
Vad krävs för att få utnyttja Volvos varumärke i sin marknadsföring? Inte mycket visar fallet med CMS Group. Ägarna har flertal konkurser bakom sig och är omskrivna för grov misskötsel av sina bolag - men de får utnyttja varumärket Volvo i sin marknadsföring.
Att CMS Group även missköter Volvo-märket verkar hittills inte fått Volvo att reagera. Företaget har hela 11 fall hos ARN, vilket naturligtvis är bara en bråkdel av de fall där CMS Group har lurat kunder.
Tyvärr verkar det också vara luckrativt för Volvo att ha så många serviceverkstäder som möjligt eftersom de tjänar på att sälja delar. Det är därför serviceintervaller i serviceboken är så täta, samtidigt som "varningslampor" i displayen tänds när man inte bytt sitt oljefilter.
Men de skojare som CMS Group som tar 3000 - 5000 kronor för en service, vilket i princip innebär att man kollar ifall fläktar fungerar (tar några sekunder att konstatera), vindrutetorkare fungerar etc och byter olja samt filter. Det är väldigt lite pengar för Volvo i den dyra service man försöker få alla Volvoägare till. Merparten hamnar hos de oseriösa aktörer som tar grovt betalt för en timmes arbete.
Finns det något som jobbar i branschen som kan berätta exakt hur mycket materialkostnad en vanlig service har?
Att CMS Group även missköter Volvo-märket verkar hittills inte fått Volvo att reagera. Företaget har hela 11 fall hos ARN, vilket naturligtvis är bara en bråkdel av de fall där CMS Group har lurat kunder.
Tyvärr verkar det också vara luckrativt för Volvo att ha så många serviceverkstäder som möjligt eftersom de tjänar på att sälja delar. Det är därför serviceintervaller i serviceboken är så täta, samtidigt som "varningslampor" i displayen tänds när man inte bytt sitt oljefilter.
Men de skojare som CMS Group som tar 3000 - 5000 kronor för en service, vilket i princip innebär att man kollar ifall fläktar fungerar (tar några sekunder att konstatera), vindrutetorkare fungerar etc och byter olja samt filter. Det är väldigt lite pengar för Volvo i den dyra service man försöker få alla Volvoägare till. Merparten hamnar hos de oseriösa aktörer som tar grovt betalt för en timmes arbete.
Finns det något som jobbar i branschen som kan berätta exakt hur mycket materialkostnad en vanlig service har?
torsdag 2 juni 2011
Auktoriserad Volvoverkstad Göteborg
Signaturen Walle53 har blivit rejält blåst av CMS Group i samband med att han trodde att CMS Group var en auktoriserad Volvoverkstad.
Fallet diskuteras på Volvo-forumet jagrullar.se och rör ett kopplingsbyte som Walle avslöjar gick på 30 000 kronor. Signaturen Sparkz, själv mekaniker, konstaterar att det är en sedvanlig CMS Group-blåsning:
"oj..
Räknade på ett sånt jobb för ett par veckor sen och hamnade på 18000 nånstans.
Kopplingspaket drygt 10k och svänghjul 7500. Sen går det att få tag i begagnade svänghjul för 2000-3000."
Men förutom att jobbet var nästan 100% dyrare, så som vi fått exempel på åtskilliga gånger tidigare att CMS Groups jobb ofta blir, så fungerade inte bilen och felet kvarstod! Enligt experterna på forumet så beror det på att CMS Groups s k mekaniker inte kan sitt jobb eftersom det behövs specialverktyg för att byta delarna utan att skada dem.
En inte allt för vågad teori är alltså att verkstan jobbar med undermåliga verktyg och inte heller känner till när vissa reperationer kräver speciella verktyg.
En glädjande nyhet är att CMS-bloggen fortsätter växa kraftigt. Det gör att fler varnas innan de anlitar Göteborgs sämsta bilföretag. Fortsätter vi i denna takten så slipper förhoppningsvis vi få så många Walle som får dubbelt så dyra reperationer som dessutom är utförda på fel sätt.
27% ökning bara på senaste månaden!
Fallet diskuteras på Volvo-forumet jagrullar.se och rör ett kopplingsbyte som Walle avslöjar gick på 30 000 kronor. Signaturen Sparkz, själv mekaniker, konstaterar att det är en sedvanlig CMS Group-blåsning:
"oj..
Räknade på ett sånt jobb för ett par veckor sen och hamnade på 18000 nånstans.
Kopplingspaket drygt 10k och svänghjul 7500. Sen går det att få tag i begagnade svänghjul för 2000-3000."
Men förutom att jobbet var nästan 100% dyrare, så som vi fått exempel på åtskilliga gånger tidigare att CMS Groups jobb ofta blir, så fungerade inte bilen och felet kvarstod! Enligt experterna på forumet så beror det på att CMS Groups s k mekaniker inte kan sitt jobb eftersom det behövs specialverktyg för att byta delarna utan att skada dem.
En inte allt för vågad teori är alltså att verkstan jobbar med undermåliga verktyg och inte heller känner till när vissa reperationer kräver speciella verktyg.
En glädjande nyhet är att CMS-bloggen fortsätter växa kraftigt. Det gör att fler varnas innan de anlitar Göteborgs sämsta bilföretag. Fortsätter vi i denna takten så slipper förhoppningsvis vi få så många Walle som får dubbelt så dyra reperationer som dessutom är utförda på fel sätt.
27% ökning bara på senaste månaden!
måndag 23 maj 2011
Reparationer hos Cms Group
Du har väl inte tänkt att reparera din bil på CMS Groups verkstad? Då gör du klokt i att tänka efter en gång till. Här kan du läsa om konsumenter som blivit ruinerade efter att ha lämnat in sin bil på CMS Groups verkstad.
Bolaget försöker nu dölja sitt välförtjänt dåliga rykte bland konsumenter. Detta gör CMS Group genom att starta upp bloggar på olika stora sajter i hopp om att de ska komma före negativa omdömen när man söker på företaget på nätet. Men eftersom bolaget inte är seriöst så spelar det ingen roll vilken stor sajt det är. Här kan man hitta en av alla bloggar som CMS Group driver nu.
Sajten beskriver sig själv: BlackPlanet.com is the Worlds largest free African-American online community where Black women and Black men meet.
Det låter som en seriös plattform för CMS Group att pusha ut sitt budskap ifrån.
Bolaget försöker nu dölja sitt välförtjänt dåliga rykte bland konsumenter. Detta gör CMS Group genom att starta upp bloggar på olika stora sajter i hopp om att de ska komma före negativa omdömen när man söker på företaget på nätet. Men eftersom bolaget inte är seriöst så spelar det ingen roll vilken stor sajt det är. Här kan man hitta en av alla bloggar som CMS Group driver nu.
Sajten beskriver sig själv: BlackPlanet.com is the Worlds largest free African-American online community where Black women and Black men meet.
Det låter som en seriös plattform för CMS Group att pusha ut sitt budskap ifrån.
tisdag 17 maj 2011
Köp inte bil hos CMS Group
CMS Group har lurendrejeri inskrivet i sin affärsidé och det är därför vi har så många fall att rapportera om på sajten, liksom man ständigt hamnar hos ARN och andra myndigheter. Nu kan vi läsa om hur Jimmy har blivit blåst på sina utlovade däck som det går att läsa om CMS Group omdömen.
Vi kan bara avråda alla som går i tankar på att köpa bil att vända sig till CMS Group för att slippa bekymmer. Minns även de otal av blåsningar som fanns rapporterade mot CMS Group på konsumentsajten Rejta.se innan detta censurerades.
En läsare som har forskat lite mer i detta tror att det är oseriösa företaget Searchminds som hjälpt CMS Group att få kundernas omdömen censurerade på internet. Läsaren har kollat på det spam som Searchminds och CMS Group dränker internetforum med i förhoppning på att resultaten ska komma över de negativa kundomdömen som CMS Group hela tiden drar på sig. Läs följande svenska:
---
CMS Group jobbar med CMS Group, CMS, Delar, Bilar och Verkstad. De brinner för att alltid leverera det där lilla extra när du väljer att bli kund hos dem. Med dem som partner blir framtiden lite ljusare!
Den ständiga utvecklingen av personalens kunskap inom CMS Group, CMS, Delar, Bilar och Verkstad, gör CMS Group till ett flexibelt och nytänkande företag.
Till CMS Group kan alla vända sig som vill ha hjälp med CMS Group, CMS, Delar, Bilar och Verkstad. Vill ni nå era affärsmässiga mål så kan CMS Group hjälpa er idag. De hjälper er oavsett om ni är en stor eller liten kund.
---
Är det någon som skådat en större klichékavalkad?
En bilkund som vill nå sina affärsmässiga mål? En bilkund som får en ljusare framtid ihop med CMS Group?
Vi kan bara avråda alla som går i tankar på att köpa bil att vända sig till CMS Group för att slippa bekymmer. Minns även de otal av blåsningar som fanns rapporterade mot CMS Group på konsumentsajten Rejta.se innan detta censurerades.
En läsare som har forskat lite mer i detta tror att det är oseriösa företaget Searchminds som hjälpt CMS Group att få kundernas omdömen censurerade på internet. Läsaren har kollat på det spam som Searchminds och CMS Group dränker internetforum med i förhoppning på att resultaten ska komma över de negativa kundomdömen som CMS Group hela tiden drar på sig. Läs följande svenska:
---
CMS Group jobbar med CMS Group, CMS, Delar, Bilar och Verkstad. De brinner för att alltid leverera det där lilla extra när du väljer att bli kund hos dem. Med dem som partner blir framtiden lite ljusare!
Den ständiga utvecklingen av personalens kunskap inom CMS Group, CMS, Delar, Bilar och Verkstad, gör CMS Group till ett flexibelt och nytänkande företag.
Till CMS Group kan alla vända sig som vill ha hjälp med CMS Group, CMS, Delar, Bilar och Verkstad. Vill ni nå era affärsmässiga mål så kan CMS Group hjälpa er idag. De hjälper er oavsett om ni är en stor eller liten kund.
---
Är det någon som skådat en större klichékavalkad?
En bilkund som vill nå sina affärsmässiga mål? En bilkund som får en ljusare framtid ihop med CMS Group?
onsdag 11 maj 2011
CMS Group förstörde bil
CMS Group inkompetens som bilmekaniker blev dyrt för en Renaultägare som hade hoppats att CMS Group kunde något om bilar.
CMS Group hade struntat i att utföra kamremsbytet på ett korrekt sätt, så att konsumenten drabbades av kostnader på över 35 000 kronor! CMS Group lämnade konsumenten helt i sticket och ville inte ta sitt ansvar (vilket vi rapporterat om som en röd tråd i CMS Groups filosofi vid ett stort antal tillfällen). Läs mer om CMS Group verkstad här.
Detta har vi rapporterat om innan. Vad som är väldigt kul är att fallet snabbt blev ett av Fairshoppings mest upprörande fall. CMS Group försökte totalblåsa kunden på alla håll och kanter och folk krävde svar, närmare bestämt över 100 st läsare klickade för som sympati. Ett rekord på sajten. Men nu är antalet uppe i 331 konsumenter som håller med konsumenten att ärendet är uselt hanterat av CMS Group!
331 konsumenter, och denna ökning på bara några månader.
Detta på ett ganska gammalt ärende, men folk vill ha rättvisa och då spelar det ingen roll att fallet inte är purfärskt.
Internet försvårar helt enkelt för oseriösa företag att fortsätta blåsa folk utan att de har en chans att få reda på hur tidigare kunder har lurats.
CMS Group hade struntat i att utföra kamremsbytet på ett korrekt sätt, så att konsumenten drabbades av kostnader på över 35 000 kronor! CMS Group lämnade konsumenten helt i sticket och ville inte ta sitt ansvar (vilket vi rapporterat om som en röd tråd i CMS Groups filosofi vid ett stort antal tillfällen). Läs mer om CMS Group verkstad här.
Detta har vi rapporterat om innan. Vad som är väldigt kul är att fallet snabbt blev ett av Fairshoppings mest upprörande fall. CMS Group försökte totalblåsa kunden på alla håll och kanter och folk krävde svar, närmare bestämt över 100 st läsare klickade för som sympati. Ett rekord på sajten. Men nu är antalet uppe i 331 konsumenter som håller med konsumenten att ärendet är uselt hanterat av CMS Group!
331 konsumenter, och denna ökning på bara några månader.
Detta på ett ganska gammalt ärende, men folk vill ha rättvisa och då spelar det ingen roll att fallet inte är purfärskt.
Internet försvårar helt enkelt för oseriösa företag att fortsätta blåsa folk utan att de har en chans att få reda på hur tidigare kunder har lurats.
onsdag 4 maj 2011
Lurad av CMS Group
Ett av de sökord som växt mest under månaden är "Lurad av CMS Group" "Lurad CMS Group" etc. När man googlar det hittar man till CMS-bloggen och ser att man är i alltför stort sällskap bland mängder av blåsta kunder.
Vad som är ännu mer spännande är att den största ökningen står "CMS group blogg" "CMS Group blog" och varianter på detta för. Dvs folk som tidigare varit här eller hört talas om vårt upplysningsarbete om att man till varje pris ska hålla sig ifrån CMS Group. Vår återkommande besökarskara växer alltså vilket är väldigt kul. Utav besöksstatistiken verkar detta till en del bestå av konkurrenter. I princip alla verkstadsbolag av rang i Göteborg besöker bloggen och det är måhända en del av konkurrentanalysen.
Folk som googlat "CMS Group" står fortfarande för mycket sökordstrafik till sajten, vilket är positivt eftersom det förmodligen rör sig om nyfikna människor som funderar på att anlita bolaget efter CMS Groups oärliga reklamkampanjer.
Vi tackar er alla läsare för förtroendet och hoppas att ni fortsätter länka till oss och tipsa om oss till bekanta, kollegor och familj.
Vad som är ännu mer spännande är att den största ökningen står "CMS group blogg" "CMS Group blog" och varianter på detta för. Dvs folk som tidigare varit här eller hört talas om vårt upplysningsarbete om att man till varje pris ska hålla sig ifrån CMS Group. Vår återkommande besökarskara växer alltså vilket är väldigt kul. Utav besöksstatistiken verkar detta till en del bestå av konkurrenter. I princip alla verkstadsbolag av rang i Göteborg besöker bloggen och det är måhända en del av konkurrentanalysen.
Folk som googlat "CMS Group" står fortfarande för mycket sökordstrafik till sajten, vilket är positivt eftersom det förmodligen rör sig om nyfikna människor som funderar på att anlita bolaget efter CMS Groups oärliga reklamkampanjer.
Vi tackar er alla läsare för förtroendet och hoppas att ni fortsätter länka till oss och tipsa om oss till bekanta, kollegor och familj.
torsdag 28 april 2011
Oseriösa konkurser innan CMS Group
Alla läsare har såklart förstått av mängden missnöjda kunders mail till oss att CMS Group är ett genomruttet företag. Men vi börjar nu en avslöjande serie, vilken vi puffade för några veckor sedan, som kommer få er läsare att tappa hakan.
Vi har nu fått hjälp att kartlägga, hur kan det bli så att man hela tiden vill lura kunder?
Och det är i sökandet av svaret på denna fråga som vi hittat riktigt stinkande lik i CMS Groups garderob. Vi ska börja med ett i detta sammanhang ganska lindrigt fall.
CMS Groups ägare har varit inblandade i flera företagskonkurser. Ett av dem var i ett fastighetsbolag, Styrmannen 8. Företagets oseriösa förvaltning nämns bland annat i forskningspublikationer från Malmö Högskola, där CMS Groups ägare nämns i "En studie som fokuserat på romernas bostadssituation och sociala förhållanden - Margareta Popoolas Det sociala spelet om Romano Platso".
Forskningsstudien försöker gå till botten med problemen i Malmös förort Herrgården, vilket delvis beror på en oseriös förvaltning. Det var efter CMS-Groupsägarnas intåg i området 1992 som området på allvar fylldes med en hög koncentration invandrare. T o m så hög att området blev kallat zigenaregården i media. Fastigheterna som CMS Group-ägarna misskötte beskrivs på följande sätt i forskningsrapporten:
"Underhållet var eftersatt, kackerlackor var ett återkommande problem, men dessa bekymmer överskuggades av andra och större problem som omgav vardagen. Källarbränder var ett av dessa.
Under en period var fastigheten den plats i Malmö som brandkåren mest frekvent besökte. Det var till och med så illa att en kvinna omkom i en av dessa återkommande källarbränder. Husen hade redan tidigare varit dåligt underhållna, nu förföll de ytterligare. Skulderna ökade och hyresgästerna möttes av en ständig negligering av sina önskemål och krav på reparationer och underhåll. Den negativa utvecklingen ledde till att hyresnämnden beslutade om tvångsförvaltning. År 1993 trädde det tvångsförvaltande bolaget Formator in i bilden (ibid)."
Kan då kackerlackor, tvångsförvaltning och mordbränder där folk dör säga något om moralen bakom CMS Groups ägare? Var de inte bara drabbade av att köpa fastighet i ett problemfyllt område? Vi ska i den fortsatta artikelserien se om denna konkurs var en engångsföreteelse eller en röd tråd i det vi kan förvänta oss av CMS Group.
Tack till alla tipsare som tagit sig tid att söka rätt på all information!
Vi har nu fått hjälp att kartlägga, hur kan det bli så att man hela tiden vill lura kunder?
Och det är i sökandet av svaret på denna fråga som vi hittat riktigt stinkande lik i CMS Groups garderob. Vi ska börja med ett i detta sammanhang ganska lindrigt fall.
CMS Groups ägare har varit inblandade i flera företagskonkurser. Ett av dem var i ett fastighetsbolag, Styrmannen 8. Företagets oseriösa förvaltning nämns bland annat i forskningspublikationer från Malmö Högskola, där CMS Groups ägare nämns i "En studie som fokuserat på romernas bostadssituation och sociala förhållanden - Margareta Popoolas Det sociala spelet om Romano Platso".
Forskningsstudien försöker gå till botten med problemen i Malmös förort Herrgården, vilket delvis beror på en oseriös förvaltning. Det var efter CMS-Groupsägarnas intåg i området 1992 som området på allvar fylldes med en hög koncentration invandrare. T o m så hög att området blev kallat zigenaregården i media. Fastigheterna som CMS Group-ägarna misskötte beskrivs på följande sätt i forskningsrapporten:
"Underhållet var eftersatt, kackerlackor var ett återkommande problem, men dessa bekymmer överskuggades av andra och större problem som omgav vardagen. Källarbränder var ett av dessa.
Under en period var fastigheten den plats i Malmö som brandkåren mest frekvent besökte. Det var till och med så illa att en kvinna omkom i en av dessa återkommande källarbränder. Husen hade redan tidigare varit dåligt underhållna, nu förföll de ytterligare. Skulderna ökade och hyresgästerna möttes av en ständig negligering av sina önskemål och krav på reparationer och underhåll. Den negativa utvecklingen ledde till att hyresnämnden beslutade om tvångsförvaltning. År 1993 trädde det tvångsförvaltande bolaget Formator in i bilden (ibid)."
Kan då kackerlackor, tvångsförvaltning och mordbränder där folk dör säga något om moralen bakom CMS Groups ägare? Var de inte bara drabbade av att köpa fastighet i ett problemfyllt område? Vi ska i den fortsatta artikelserien se om denna konkurs var en engångsföreteelse eller en röd tråd i det vi kan förvänta oss av CMS Group.
Tack till alla tipsare som tagit sig tid att söka rätt på all information!
måndag 25 april 2011
CMS Group och andra bilskojare
CMS Group är troligen Göteborgs mest usla verkstad och bilhandlare som man kan ha att göra med, som vi refererat till med ett otal fall. Och det här med att lura kunder är något som fortgår hela tiden, det märker vi på våra sökresultat.
En läsare som hittade hit presenterade för oss en rolig faktakontroll. Vi har skrivit om företaget Searchminds som jobbar för att undvika att fler konsumenter kan varnas för CMS Group. De sysslar med sökmotoroptimering och hittar på positiva texter om CMS Group som de länkar från olika sidor för att att de positiva texterna ska hamna högt. Det visar sig att de har varit uppe för omdöme på Reco.se där de skapar positiva texter om andra bilföretag också.
Men det är andra företag som lurar kunder hela tiden som Searchminds jobbar för också: Searchminds manipulerar resultat
Det står alltså om konsumentsajten Recos mest nedskrivna företag Solna Bilteknik som har horder av missnöjda kunder. Ägartypen är densamma och blåsningssättet är detsamma, satsa på att lura förstagångskunder och gör det med billiga servicar som man inte genomför allt på. Jämför med de blåsta konsumenter som CMS Group har.
Det fanns massa roliga fakta runt denna "hjälp" som Searchminds erbjuder de skojarföretag som har mycket missnöjda kunder, som vi av utrymmesskäl inte kan ta upp denna post då den blir alltför lång. Men listan på pissiga jobb man kan ha måste toppas av ctrl-v-apa på Searchminds där man sitter och klistrar in fejkade positiva texter i hundratal i olika forum för företag som blåser kunder, för att försöka vaska undan de riktiga kundernas omdömen. Kanske kan de fika med Leif Silbersky och fråga hur det är att försöka frikänna våldtäktsmän och mördare?
En läsare som hittade hit presenterade för oss en rolig faktakontroll. Vi har skrivit om företaget Searchminds som jobbar för att undvika att fler konsumenter kan varnas för CMS Group. De sysslar med sökmotoroptimering och hittar på positiva texter om CMS Group som de länkar från olika sidor för att att de positiva texterna ska hamna högt. Det visar sig att de har varit uppe för omdöme på Reco.se där de skapar positiva texter om andra bilföretag också.
Men det är andra företag som lurar kunder hela tiden som Searchminds jobbar för också: Searchminds manipulerar resultat
Det står alltså om konsumentsajten Recos mest nedskrivna företag Solna Bilteknik som har horder av missnöjda kunder. Ägartypen är densamma och blåsningssättet är detsamma, satsa på att lura förstagångskunder och gör det med billiga servicar som man inte genomför allt på. Jämför med de blåsta konsumenter som CMS Group har.
Det fanns massa roliga fakta runt denna "hjälp" som Searchminds erbjuder de skojarföretag som har mycket missnöjda kunder, som vi av utrymmesskäl inte kan ta upp denna post då den blir alltför lång. Men listan på pissiga jobb man kan ha måste toppas av ctrl-v-apa på Searchminds där man sitter och klistrar in fejkade positiva texter i hundratal i olika forum för företag som blåser kunder, för att försöka vaska undan de riktiga kundernas omdömen. Kanske kan de fika med Leif Silbersky och fråga hur det är att försöka frikänna våldtäktsmän och mördare?
torsdag 14 april 2011
Dålig reperation på CMS Group
Här följer en berättelse från en konsument som blivit duktigt uppskjörtad av CMS Group. Problemet är bara att den megadyra reperationen CMS Group har lurat på konsumenten inte avhjälper felet. Och när han vänder sig till verkstaden så kopplar de bara in en dosa istället för att göra en seriös felsökning, vilket leder till att bilen kraschar utomlands.
Att koppla in en dosa som ger felkoder är såklart substitutet CMS Group använder sig av när man inte är yrkesmän utan renodlade klåpare, vilket vi har konstaterat i ett trettiotal liknande fall tidigare i bloggen. Här följer konsumentens historia:
"Det började för ganska exakt ett år sedan att bilen helt plötsligt började hacka ordentligt. Jag stängde motorn, startade och kunde köra vidare. Ett par dagar senare kom det igen. Denna gång kom det ett meddelande på datorn som sa att "prestanda reducerad" och ja, bilen gjorde inte en km över 60. Jag får kontakt med CMS Group här i göteborg. De är trevliga och tar emot mig, mäter upp bilen och säger att det är fel på gasspjället (spjällhuset). Detta är riktigt dyrt får jag erfara, och ca 9000 kronor senare har jag en fungerande bil med nytt spjällhus och nytankad mjukvara.
Bilen går ok några veckor, sen börjar den åter att hacka, eller snarare rycka. Detta händer då och då, jag kontaktar CMS group, som tar in bilen, mäter upp den igen. Men tydligen sätts inga felkoder, så då är det inget fel på bilen, får jag reda på. Jag hävdar att bilen rycker, men eftersom den inte alltid rycker så är det svårt att visa detta.
Jag kör vidare i några månader, sen är det samma visa igen, in till CMS group, som konstaterar att det inte finns några felkoder. Sista gången jag kommer in till CMS (fjärde i ordningen tror jag), så byter de nån massflödes mätare ? Detta hjälper iallafall inte...
Hur som så i våras åker jag på semester med familjen till danmark. En dag så kommer "Motorfel.Service omgående" upp på indikatorn, och bilen går igen riktigt dåligt ca 30-40 km/h. Efter mycket letande kommer jag till en volvo verkstad där en mekaniker av den gamla sorten konstaterar att det är fukt i en kontakt, mellan spjällhuset och bilen. Han gör iordning denna kontakt, sen fungerar bilen och jag kommer iallfall hem."
Att koppla in en dosa som ger felkoder är såklart substitutet CMS Group använder sig av när man inte är yrkesmän utan renodlade klåpare, vilket vi har konstaterat i ett trettiotal liknande fall tidigare i bloggen. Här följer konsumentens historia:
"Det började för ganska exakt ett år sedan att bilen helt plötsligt började hacka ordentligt. Jag stängde motorn, startade och kunde köra vidare. Ett par dagar senare kom det igen. Denna gång kom det ett meddelande på datorn som sa att "prestanda reducerad" och ja, bilen gjorde inte en km över 60. Jag får kontakt med CMS Group här i göteborg. De är trevliga och tar emot mig, mäter upp bilen och säger att det är fel på gasspjället (spjällhuset). Detta är riktigt dyrt får jag erfara, och ca 9000 kronor senare har jag en fungerande bil med nytt spjällhus och nytankad mjukvara.
Bilen går ok några veckor, sen börjar den åter att hacka, eller snarare rycka. Detta händer då och då, jag kontaktar CMS group, som tar in bilen, mäter upp den igen. Men tydligen sätts inga felkoder, så då är det inget fel på bilen, får jag reda på. Jag hävdar att bilen rycker, men eftersom den inte alltid rycker så är det svårt att visa detta.
Jag kör vidare i några månader, sen är det samma visa igen, in till CMS group, som konstaterar att det inte finns några felkoder. Sista gången jag kommer in till CMS (fjärde i ordningen tror jag), så byter de nån massflödes mätare ? Detta hjälper iallafall inte...
Hur som så i våras åker jag på semester med familjen till danmark. En dag så kommer "Motorfel.Service omgående" upp på indikatorn, och bilen går igen riktigt dåligt ca 30-40 km/h. Efter mycket letande kommer jag till en volvo verkstad där en mekaniker av den gamla sorten konstaterar att det är fukt i en kontakt, mellan spjällhuset och bilen. Han gör iordning denna kontakt, sen fungerar bilen och jag kommer iallfall hem."
tisdag 29 mars 2011
Därför vill man inte anlita CMS Group
Såhär i däckbytartider kan det vara bra att känna till att inte ens däcken ska man lämna till CMS Group. Vi har tidigare rapporterat om autentiska fall där CMS Group förstört motordetaljer etc, men denna ironiska hälsning från signaturen zenobia visar att CMS Group faktiskt misslyckas i mycket okomplicerade fall också.
"Hämtade bilen från en auktoriserad Volvoverkstad och dom har förstört min låshylsa när dom skulle ha av framdäcken.
Står nu med två bakdäck som inte kommer loss eftersom jag inte har någon fungerande låshylsa...
Tackar för det CMS Group"
"Hämtade bilen från en auktoriserad Volvoverkstad och dom har förstört min låshylsa när dom skulle ha av framdäcken.
Står nu med två bakdäck som inte kommer loss eftersom jag inte har någon fungerande låshylsa...
Tackar för det CMS Group"
onsdag 16 mars 2011
CMS Group kommer förlora mycket kunder
Företaget CMS Group ägs och drivs av mycket tvivelaktiga personer. Så mycket kan man förstå av hur många missnöjda kunder företaget har förvisso. Men nu har en läsare av CMS-bloggen inkommit med ett tips som ställer allt i en helt annan dager.
Tipsaren var en kund som likt många andra blivit lurad av företaget. Tipsaren tyckte att det var märkliga omständigheter runt företaget och började kolla upp. Och de fakta som vi på CMS-bloggen tack vare tipset kommer avslöja om några dagar, kommer ställa till med mycket stora problem för CMS Group. Kunder, samarbetspartners etc kommer dra öronen åt sig.
Förbered er för mycket intressant läsning!
Tipsaren var en kund som likt många andra blivit lurad av företaget. Tipsaren tyckte att det var märkliga omständigheter runt företaget och började kolla upp. Och de fakta som vi på CMS-bloggen tack vare tipset kommer avslöja om några dagar, kommer ställa till med mycket stora problem för CMS Group. Kunder, samarbetspartners etc kommer dra öronen åt sig.
Förbered er för mycket intressant läsning!
fredag 4 mars 2011
CMS-bloggen växer grymt mycket!
Bloggen om CMS Group och hur de rutinmässigt lurar sina kunder är populärare än någonsin. Och inom kort väntar nya avslöjanden om hur bolaget skrupellöst har lurat många kunder på stora belopp.
Här ser man på en graf hur mycket trafiken till sajten har ökat på bara en månad. Det är en otrolig utveckling och mycket mer än vi kunde drömma om när vi startade bloggen. Men det är inte bara potentiella kunder som hamnar här och vill läsa på vilket företag de är på gång att anlita. Även branschkollegor tittar på sajten regelbundet. Det tycker vi är extra bra, att branschen är intresserad av oseriösa aktörer och läser om hur hederligt folk luras av CMS Group. Främst är det förståss den enorma feedbacken till mailen på folk som själva lurats av CMS Group, som gör att det känns väldigt relevant att fortsätta driva bloggen.
Men denna enorma framgång har inte gått obemärkt förbi. CMS Group har plöjt ner otroliga summor för att potentiella kunder inte ska få läsa vad andra kunder råkat ut för. Man köper reklamplats över sin egen träfflista på Google för att bloggen ska hamna längre ner. På sajten Wakoopa kämpar man desperat för att trumma in sina lögner. Varje dag postar man följande meddelande i hopp om att komma högre upp i Googles ranking, så att man kan fortsätta lura kunder utan störande recensioner från tidigare kunder:
"Med hög service och kvalitet bemöter dom sina kunder på ett professionellt sätt.Fördelen med att välja CMS Group är vetskapen om att dom satsar på produkter..." bla bla
Meningarna med "dom" visar att det är det anlitade nolltaxerar-företaget Searchminds som sitter och försöker spamma massa floskler om företaget. Även på andra sidor försöker man "blogga" dessa lögner om hur företaget är så bra, medan verkligheten är att otroligt många kunder har blivit skrupellöst lurade.
De allra flesta företag med så många missnöjda kunder hade såklart satsat alla dessa hundratusentals kronor på sökmotoroptimering för att dölja dåliga recensioner på att bygga upp ett seriöst företag som inte lurade kunder, och därigenom slapp massa dåliga recensioner. Men som vi konstaterat tidigare har CMS Group inga planer på att bli ett seriöst företag utan kärnverksamheten tycks vara att lura kunder och slippa inblandning från dåliga recensioner på nätet som är ett måste för att fortsätta med det.
Här ser man på en graf hur mycket trafiken till sajten har ökat på bara en månad. Det är en otrolig utveckling och mycket mer än vi kunde drömma om när vi startade bloggen. Men det är inte bara potentiella kunder som hamnar här och vill läsa på vilket företag de är på gång att anlita. Även branschkollegor tittar på sajten regelbundet. Det tycker vi är extra bra, att branschen är intresserad av oseriösa aktörer och läser om hur hederligt folk luras av CMS Group. Främst är det förståss den enorma feedbacken till mailen på folk som själva lurats av CMS Group, som gör att det känns väldigt relevant att fortsätta driva bloggen.
Men denna enorma framgång har inte gått obemärkt förbi. CMS Group har plöjt ner otroliga summor för att potentiella kunder inte ska få läsa vad andra kunder råkat ut för. Man köper reklamplats över sin egen träfflista på Google för att bloggen ska hamna längre ner. På sajten Wakoopa kämpar man desperat för att trumma in sina lögner. Varje dag postar man följande meddelande i hopp om att komma högre upp i Googles ranking, så att man kan fortsätta lura kunder utan störande recensioner från tidigare kunder:
"Med hög service och kvalitet bemöter dom sina kunder på ett professionellt sätt.Fördelen med att välja CMS Group är vetskapen om att dom satsar på produkter..." bla bla
Meningarna med "dom" visar att det är det anlitade nolltaxerar-företaget Searchminds som sitter och försöker spamma massa floskler om företaget. Även på andra sidor försöker man "blogga" dessa lögner om hur företaget är så bra, medan verkligheten är att otroligt många kunder har blivit skrupellöst lurade.
De allra flesta företag med så många missnöjda kunder hade såklart satsat alla dessa hundratusentals kronor på sökmotoroptimering för att dölja dåliga recensioner på att bygga upp ett seriöst företag som inte lurade kunder, och därigenom slapp massa dåliga recensioner. Men som vi konstaterat tidigare har CMS Group inga planer på att bli ett seriöst företag utan kärnverksamheten tycks vara att lura kunder och slippa inblandning från dåliga recensioner på nätet som är ett måste för att fortsätta med det.
tisdag 15 februari 2011
Omdömena som CMS Group vill ta bort
CMS Group har som vi avslöjade i tidigare inlägg kontaktat Rejta.se för att ta bort de dåliga omdömen som kunder har lämnat om bolaget, förmodligen mot en betalning.
Men vi som inte vill att potentiella kunder ska gå i fällan och anlita CMS Group har sparat alla omdömen. Här är en printscreen med ett par av de dåliga erfarenheter som kunder haft av bolaget:
Bilskojarföretaget CMS Group har också gett uppdrag till sökmotorföretaget Searchminds att på deras sajter länka till CMS Group för att negativa skriverier ska gömmas undan. Sökmotorföretaget har 0 kronor i omsättning och en kraftig förlust, och andra kunder är sexleksaker mm. Det finns naturligtvis orsaker till att man inte omsätter några pengar som är naturliga, men helhetsbilden verkar ändå vara att de inte är marknadsledande direkt. Är det typiskt att ett skumraskföretag anlitar ett annat märkligt företag?
Men vi som inte vill att potentiella kunder ska gå i fällan och anlita CMS Group har sparat alla omdömen. Här är en printscreen med ett par av de dåliga erfarenheter som kunder haft av bolaget:
Bilskojarföretaget CMS Group har också gett uppdrag till sökmotorföretaget Searchminds att på deras sajter länka till CMS Group för att negativa skriverier ska gömmas undan. Sökmotorföretaget har 0 kronor i omsättning och en kraftig förlust, och andra kunder är sexleksaker mm. Det finns naturligtvis orsaker till att man inte omsätter några pengar som är naturliga, men helhetsbilden verkar ändå vara att de inte är marknadsledande direkt. Är det typiskt att ett skumraskföretag anlitar ett annat märkligt företag?
lördag 5 februari 2011
CMS Group har köpt bort dåliga omdömen
Kommer ni ihåg alla dåliga omdömen vi har publicerat om CMS Group från missnöjda kunder?
Ett par utav dem har också skrivit ner sina omdömen på sajten Rejta. Men nu har CMS Group köpt bort de dåliga omdömena. Sist vi kollade hade 13 omdömen skrivits om företaget, alla utom två tätt på varandra skrivna var negativa, vilket gav ett betyg på 1,3 av 5. De två positiva, som inte var specifika utan bara sa att företaget var bra (varför skulle man ta sig tid att skriva så menlösa omdömen om man väl tog sig tid?), drog upp betyget som annars hade varit rekordlågt.
Men på Rejta.se så kan man som konsument inte riktigt lita på ägarna av konsumentsajten, det går nämligen att köpa sig fri från negativa omdömen.
Det har CMS Group nu gjort. Den konkurrerande konsumentsajten Reco.se konstaterar ganska träffande hur smart det är här.
Det går helt enkelt inte i längden att lura kunder, och sedan köpa sig fri från negativa kommentarer för att kunna lura fler kunder som inte ser alla negativa erfarenheter från tidigare kunder.
Eller vad tror ni?
Ett par utav dem har också skrivit ner sina omdömen på sajten Rejta. Men nu har CMS Group köpt bort de dåliga omdömena. Sist vi kollade hade 13 omdömen skrivits om företaget, alla utom två tätt på varandra skrivna var negativa, vilket gav ett betyg på 1,3 av 5. De två positiva, som inte var specifika utan bara sa att företaget var bra (varför skulle man ta sig tid att skriva så menlösa omdömen om man väl tog sig tid?), drog upp betyget som annars hade varit rekordlågt.
Men på Rejta.se så kan man som konsument inte riktigt lita på ägarna av konsumentsajten, det går nämligen att köpa sig fri från negativa omdömen.
Det har CMS Group nu gjort. Den konkurrerande konsumentsajten Reco.se konstaterar ganska träffande hur smart det är här.
Det går helt enkelt inte i längden att lura kunder, och sedan köpa sig fri från negativa kommentarer för att kunna lura fler kunder som inte ser alla negativa erfarenheter från tidigare kunder.
Eller vad tror ni?
måndag 24 januari 2011
Därför är CMS Group ett dåligt bolag
Det händer ibland att folk mailar in och undrar om det finns någon sammanfattning att läsa om alla fall där CMS lurat kunder. Vi gör därför en liten lathund:
Förstörde kundens bil handlar om ett fall där CMS Group förstört en bil och sedan vill ha betalt för att laga den igen. Fallet är bland dem som genom sajten Fairshopping fått mest stöd i sajtens historia.
Förlorar ofta i ARN. CMS Group låter ofta missnöjda kunder överklaga till ARN, eftersom de flesta då väljer att inte gå vidare med ärendet. Men i de fall som hamnar hos ARN så förlorar CMS Group.
Konsumentsajter varnar för CMS Group på olika sätt. Här är en rad med folk som blivit lurade på Localears.
CMS Group försöker sopa bort kritik för att kunna lura fler kunder, eftersom de inte får fler kunder om det kommer fram hur dåligt de sköter de som ger bolaget sitt förtroende.
CMS Group bland de sämst rekade företagen på Reco.se. 75% av besökarna på sajten skriver positiva omdömen, men CMS Group har idel negativa skriverier även på denna sajt.
Har du någon erfarenhet av CMS Group? Maila oss!
Förstörde kundens bil handlar om ett fall där CMS Group förstört en bil och sedan vill ha betalt för att laga den igen. Fallet är bland dem som genom sajten Fairshopping fått mest stöd i sajtens historia.
Förlorar ofta i ARN. CMS Group låter ofta missnöjda kunder överklaga till ARN, eftersom de flesta då väljer att inte gå vidare med ärendet. Men i de fall som hamnar hos ARN så förlorar CMS Group.
Konsumentsajter varnar för CMS Group på olika sätt. Här är en rad med folk som blivit lurade på Localears.
CMS Group försöker sopa bort kritik för att kunna lura fler kunder, eftersom de inte får fler kunder om det kommer fram hur dåligt de sköter de som ger bolaget sitt förtroende.
CMS Group bland de sämst rekade företagen på Reco.se. 75% av besökarna på sajten skriver positiva omdömen, men CMS Group har idel negativa skriverier även på denna sajt.
Har du någon erfarenhet av CMS Group? Maila oss!
söndag 9 januari 2011
CMS Group lyckas inte gömma missnöjda kunder
CMS Group försöker gömma undan missnöjda kunder genom att plöja ner massa pengar på att massa konstgjorda sajter ska skriva positivt om företaget, så att de köpta positiva sakerna ska synas istället för de ärligt upplevda negativa erfarenheter många har av företaget. Inför årets första inlägg var det kul att googla på CMS Group. Det har nämligen dykt upp ett nytt resultat från en ny omdömessajt:
CMS Group på Dontbuyit.se
Om CMS Group ska ha sina ickesanna positiva inlägg högt upp så får de alltså ligga i rätt rejält. Ett alternativ hade varit att sluta att lura folk, men vi får se om företaget inser det, när pengarna till detta projekt tar slut.
CMS Group på Dontbuyit.se
Om CMS Group ska ha sina ickesanna positiva inlägg högt upp så får de alltså ligga i rätt rejält. Ett alternativ hade varit att sluta att lura folk, men vi får se om företaget inser det, när pengarna till detta projekt tar slut.