torsdag 14 april 2011

Dålig reperation på CMS Group

Här följer en berättelse från en konsument som blivit duktigt uppskjörtad av CMS Group. Problemet är bara att den megadyra reperationen CMS Group har lurat på konsumenten inte avhjälper felet. Och när han vänder sig till verkstaden så kopplar de bara in en dosa istället för att göra en seriös felsökning, vilket leder till att bilen kraschar utomlands.
Att koppla in en dosa som ger felkoder är såklart substitutet CMS Group använder sig av när man inte är yrkesmän utan renodlade klåpare, vilket vi har konstaterat i ett trettiotal liknande fall tidigare i bloggen. Här följer konsumentens historia:

"Det började för ganska exakt ett år sedan att bilen helt plötsligt började hacka ordentligt. Jag stängde motorn, startade och kunde köra vidare. Ett par dagar senare kom det igen. Denna gång kom det ett meddelande på datorn som sa att "prestanda reducerad" och ja, bilen gjorde inte en km över 60. Jag får kontakt med CMS Group här i göteborg. De är trevliga och tar emot mig, mäter upp bilen och säger att det är fel på gasspjället (spjällhuset). Detta är riktigt dyrt får jag erfara, och ca 9000 kronor senare har jag en fungerande bil med nytt spjällhus och nytankad mjukvara.

Bilen går ok några veckor, sen börjar den åter att hacka, eller snarare rycka. Detta händer då och då, jag kontaktar CMS group, som tar in bilen, mäter upp den igen. Men tydligen sätts inga felkoder, så då är det inget fel på bilen, får jag reda på. Jag hävdar att bilen rycker, men eftersom den inte alltid rycker så är det svårt att visa detta.

Jag kör vidare i några månader, sen är det samma visa igen, in till CMS group, som konstaterar att det inte finns några felkoder. Sista gången jag kommer in till CMS (fjärde i ordningen tror jag), så byter de nån massflödes mätare ? Detta hjälper iallafall inte...

Hur som så i våras åker jag på semester med familjen till danmark. En dag så kommer "Motorfel.Service omgående" upp på indikatorn, och bilen går igen riktigt dåligt ca 30-40 km/h. Efter mycket letande kommer jag till en volvo verkstad där en mekaniker av den gamla sorten konstaterar att det är fukt i en kontakt, mellan spjällhuset och bilen. Han gör iordning denna kontakt, sen fungerar bilen och jag kommer iallfall hem."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar