söndag 25 september 2011

CMS Groups bilmekaniker hånar lurade kunder


Hur mycket tid och kraft CMS Group än lägger på att utge sig för att vara ett seriöst företag så lyser skojarfasaden alltid igenom. Det märks nu i de hånfulla svar som lurade kunder har fått på olika bedömningssajter.

På sajten Fairshopping har CMS Group nu valt att lägga en kommentar i de klagomål som kommer från kunder som lurats av bolaget. Vi har tidigare berättat att man valt att skriva på Reco.se efter att CMS Group fått dåliga betyg på service och bilförsäljning. Att man valt att lägga in kommentarer beror på att allt fler kollar upp företag på nätet innan de anlitar dem.
Ett beteende som är förödande för oseriösa företag som CMS Group, som är beroende av att nya kunder strömmar till och inte har en aning om alla som har negativa erfarenheter av bolaget.

Genom att skriva "Vi bryr oss om era synpunkter" så hoppas CMS Group ge ett seriöst intryck, trots alla negativa omdömen. Men Fairshoppings läsare slår bakut mot det hån som de lurade kunderna utsätts för genom denna genomskinliga manöver.
Signaturen BadJoke skriver "Hmm, lite bättre svar kunde man väl givit när man nu har haft 1103 dagar på sig att tänka över det..."
En annan medlem på sajten skriver "Vilket dåligt svar. Ni kunde väl åtminstone besvarat det aktuella fallet."

Det ironiska här är att företagets kommentar har fått 1 av 5 i betyg. Det innebär att företagets svar att försöka verka seriösa, fick lika dåligt betyg som gamla kunder ger bolaget för de tjänster CMS Group utger sig för att kunna; bilservice.

På Reco.se var det Kim van der Star som för några timmar bytt blåstället mot tangentbordet och försökte ge intryck av att vara seriös, men han råkade svara på klagomål där han själv var den som lurat kunden. På Fairshopping är det istället Christoffer Hallberg som satt titeln "Marknadsansvarig" bakom sitt namn.

CMS Group-bloggen har därför föreslagit att ovanstående ska få ett jumbopris för sina marknadsföringsinsatser vid sidan av det tvivelaktiga bilmekandet i Marknadskronan. Förslag på pris är att låta före detta kunder köra jumbopristagarnas bil med lika stor vördnad som kunderna fått från CMS Group.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar